شمارش سلول های سفید خون: ابزاری کارآمد برای تعیین پیش آگهی کوتاه مدت بیماران دچار آنژین صدری ناپایدار اولیه - یک مطالعه آینده نگر

چکیده:
با شناسایی هر چه سریع تر بیماران پرخطر مراجعه کننده با آنژین صدری ناپایدار، می توان آن ها-درمانی زودهنگام برخوردار ساخته، م ورتالیتی و م وربیدیتی بیماری های قلبی عروقی را کاهش داد بالینی بیماران، از شاخ صهای التهابی مختلف استفاده نمود. با توجه به نقش اثبات شده التهاب در پاتوژنز آترواسکلروز، می تو ان برای پیش بینی سیر.
روش کار سفید خون کلیه بیمارانی که در یک دوره زمانی اورژانس بیمارستان دانشگاهی حضرت رسول اکرم نسخه: یک مطالعه مشاهده ای -تحلیلی، به صورت آینده نگر، طراحی و اجرا گردید که در آن تعداد سلول های3 ماهه، با تشخیص اولیه آنژین صدری نا پایدار اولیه، در بخش(ص) پذیرش شدند اندازه گیری شده و با استفاده از آزمون11 ارتباط آن با سن، جنس، بیماری زمینه ای، مدت استمرار درد SPSS و برنامه نرم افزاری t-test آماری (در اورژانس تا کمتر یا بیشتر از 20 دقیقه)، پاسخ درد به نیتروگلیسرین زیرزبانی و پیش آگهی کوتاه مدت بیماران (از زمان بستری2 ماه بعد از ترخیص) بررسی شد.
یافته هاها به ترتیب: بین تعداد سلول های سفید خون بیماران مراجعه کننده به اورژانس با آنژین صدری ناپایدار و سن و: P value) جنس، ابتلا به هیپرتانسیون و مدت استمرار درد آن ها ارتباط آماری معنی دار وجود ندارد0).
بین تعداد سلول های سفید خون بیماران مراجعه کننده به اورژانس با آنژین صدری / 0/76 و 62، 0/57، 0/47 یا مرگ ناشی از حوادث CCU ناپایدار با پاسخ به نیتروگلیسرین زیرزبانی و احتمال بی علامت بودن، بستری در0/ ها به ترتیب: 025 P value) قلبی-عروقی تا 2 ماه بعد از ترخیص از بیمارستان، رابطه آماری معنی دار وجود دارد. (0/035، 0/035، 0/035
نتیجه گیری
کارآمد، برای پیش بینی پیش آگهی کوتاه مدت بیماران مبتلا به آنژین صدری ناپایدار و انجام اقدامات تشخیصی شمارش تعداد سلول های سفید خون، یک ابزار ساده، ارزان قیمت و در دسترس و در عین حال-درمانی مورد نیاز آنها، در زمان مناسب می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
30
لینک کوتاه:
magiran.com/p776098 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!