اختلالات ریتم و ساختمانی قلب در بیماران با تشخیص اولیه صرع ایدیوپاتیک

چکیده:
زمینه و هدف
اختلالات قلبی و صرع ایدیوپاتیک به چند روش با هم ارتباط دارند: بیماری های قلبی شایعترین علت مرگ ناگهانی و بدون علت خاص در صرع میباشد. برخی از سندرمهای صرعی به عنوان قسمتی از علایم خود به همراه سنکوپ می باشند. سنکوپ می تواند باعث حمله صرعی شود و یا از حمله صرعی ناشی شود. افتراق بین سنکوپ و صرع ممکن است خیلی مشکل باشد و این مسئله میتواند باعث اشتباهات تشخیصی و درمانی گردد.
روش بررسی
صد و یک بیمار با تشخیص اولیه صرع ایدیوپاتیک در این مطالعه توصیفی مورد بررسی قرارگرفتند. ارزیابی کامل شامل معاینه فیزیکی دقیق، الکتروکاردیوگرافی، اکوکاردیوگرافی و هولترمونیتورینگ 24 ساعته برای تمامی بیماران انجام شد. براساس یافته ها جمعیت مورد مطالعه به دو گروه بیماران با بیماری قلبی و بیماران بدون بیماری قلبی تقسیم شدند.
یافته ها
24 نفر از جمعیت مورد مطالعه (8/23%) بیماری قلبی داشتند. میانگین سنی 19 ± 4/ 34سال در بیماران با بیماری قلبی و 11 ± 3/24 سال در بیماران بدون بیماری قلبی بود. میانگین سن شروع صرع22 ± 5/24 سال در بیماران مبتلا به بیماری قلبی و10 ± 9/15سال در بیماران بدون بیماری قلبی بود. میانگین مدت درمان با داروهای ضد صرع22 ± 71 ماه در بیماران با بیماری قلبی و10 ± 64 ماه در بیماران بدون بیماری قلبی بود. در بیماران بدون بیماری قلبی در1/56% کنترل صرع عالی، در 2/34% کنترل خوب، در 9/7% کنترل صرع قابل قبول و در 6/1% کنترل صرع غیر قابل قبول بود. بیماران همراه با بیماری قلبی 3/27% کنترل عالی، 50% کنترل خوب، 2/18% کنترل قابل قبول و5/4% کنترل غیر قابل قبول داشتند.
نتیجه گیری
اطلاعات موجود در این مقاله پیشنهادکننده آنست که یا درصد قابل توجهی از جمعیت مطالعه شده مبتلا به سنکوپ و نه صرع بودند و یا آنکه علت صرع واقعی در آنها بیماری قلبی بود. اقدامات درمانی مناسب قلبی در پنج بیمار منجر به برطرف شدن علائم شد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
252
لینک کوتاه:
magiran.com/p854134 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!