امکان سنجی اجرای تله مدیسین در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

پیام:
چکیده:
مقدمه
سازمان های مراقبت بهداشتی که با فناوری جدید تله مدیسین مواجه اند، بسترهایی برای همکاری، آموزش و مشاوره از راه دور ایجاد می نماید. تله مدیسین استفاده از فناوری ارتباطات برای مراقبت بالینی بیمار می باشد. دستیابی به مراقبت در هرمزگان بدلیل محرومیت بسیاری از مناطق و وجود جزایر مشکل بزرگی است. مطالعه حاضر امکان استفاده از تله مدیسین را بررسی می کند.
روش کار
این پژوهش به صورت توصیفی - مقطعی انجام شد. جامعه پژوهش شامل: ریاست دانشگاه، واحد فناوری اطلاعات و متخصصین دانشگاه و حجم جامعه با حجم نمونه برابر بود. پژوهشگران با مراجعه حضوری داده ها را با استفاده از پرسشنامه استاندارد «ابزار سنجش تله مدیسین» ارائه شده از سوی Medicareگردآوری کردند. داده ها توسط نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت.
نتایج
از کل 141 متخصص، 8/85% انجام مشاوره و 6/71% ارائه آموزش را بهترین کاربردها بیان کردند. همچنین 8/68% متخصصین کمبود کادر فنی و 7/66% هزینه های اولیه را بزرگترین موانع بکارگیری تله مدیسین دانستند. 2/9% متخصصین تجربه ارائه مشاوره از راه دور و 1/7% تجربه ارائه آموزش از راه دور را داشتند. در دانشگاه برنامه استراتژیک، پزشک پشتیبان و پشتیبانی مناسب برای بکارگیری تله مدیسین وجود دارد. پهنای باند به طور متوسط 128 kbps می باشد و تجهیزات ویدئو کنفرانس موجود نیست.
نتیجه گیری
علیرغم وجود فرهنگ اجرائی مطلوب با زیرساخت نامناسب موجود و سطح فعلی آگاهی متخصصین دانشگاه قادر به ارائه خدمات تله مدیسین نیست.
زبان:
فارسی
در صفحه:
128
لینک کوتاه:
magiran.com/p883253 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!