دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در رابطه با اساتید راهنما

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
دانشگاه ها مسئولیت خطیری در تربیت آموزش و پرورش دانشجویان دارند. راهنمایی و مشاوره دانشجویان جزئی از وظایف اعضای هیات علمی دانشگاه ها به منظور فایق آمدن بر مشکلات قابل پیشگیری و افت تحصیلی ناشی از آن محسوب می گردد. این مطالعه به منظور بررسی دیدگاه دانشجویان در رابطه با نحوه انتخاب اساتید راهنما و حیطه وظایف و دانشجویان تحت نظر آنها انجام شده است.
مواد و روش ها
این مطالعه توصیفی بر روی 385 نفر از دانشجویان دانشگاه انجام شد. روش نمونه گیری به صورت طبقه ای تصادفی بود. اطلاعات از طریق تکمیل پرسشنامه نظرخواهی جمع آوری و با استفاده از آزمون های آماری و سطح معنی دار 05/0>P تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها
مهمترین اولویت در انتخاب فرد به عنوان استاد راهنما در اکثر موارد هم رشته بودن استاد و دانشجوی وی(3/40%)و مهمترین اولویت در انتخاب دانشجویان تحت پوشش یک استاد راهنما در اکثر موارد (53%)در نظر گرفتن تعداد کم دانشجو برای یک استاد راهنما ذکر شده بود. از نظر اکثریت دانشجویان (8/48%) بهترین روش انتخاب استاد راهنما، انتخاب شدن وی توسط رئیس دانشکده و سپس انتخاب شدن دانشجویان تحت پوشش توسط خود استاد راهنما ذکر شده بود در بررسی حیطه وظایف اساتید راهنما مشخص شد اکثریت دانشجویان (4/96%) با بررسی وضعیت تحصیلی دانشجو و رفع مشکلات اموزشی وی به عنوان وظایف اصلی اساتید راهنما موافق بودند.
نتیجه گیری
با توجه به نتایج بهتر است موارد زیر مد نظر قرار گیرد مسئولین دانشکده اساتید راهنما را انتخاب نموده و در این رابطه به هم رشته بودن استاد و دانشجو، تعداد کم دانشجو و نظر استاد در انتخاب دانشجویان تحت پوشش وی توجه شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
115
لینک کوتاه:
magiran.com/p913856 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!