جایابی و تنظیم پارامترهای کنترل گر یکپارچه عبور توان (UPFC) جهت مدیریت پرشدگی خطوط انتقال در سیستم های قدرت تجدید ساختار شده

چکیده:
رقابت بین تولیدکنندگان و مسائل قراردادی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انرژی الکتریکی در سیستم های قدرت تجدید ساختار شده، ممکن است سبب افزایش ناخواسته ای در تبادل توان خارج از ظرفیت مجاز خطوط انتقال شود. از آنجا که ادوات FACTS، شرایط و امکان کنترل پارامترهای موثر بر توان انتقالی در سطح شبکه انتقال را فراهم می سازند استفاده از این ادوات برای مدیریت پرشدگی مفید به نظر می رسد. در این مقاله، برای مدیریت پرشدگی شبکه انتقال از پخش بار بهینه AC (AC-OPF) در ترکیب با UPFC استفاده شده است. یک روش بر مبنای الگوریتم ژنتیک برای تعیین محل مناسب UPFC و تنظیم پارامترهای آن در یک سیستم قدرت تجدید ساختار یافته با بازار اشتراکی ارائه شده است. برای مدل سازی UPFC از روش تزریق توان با در نظر گرفتن تلفات داخلی آن استفاده شده است. نتایج شبیه سازی روی یک شبکه 5 شینه ارائه شده و بررسی نتایج نشان می دهد که با حضور UPFC بدون برنامه ریزی مجدد واحدهای تولید و یا تغییر توپولوژیک در شبکه، مشکلات و محدودیت های ناشی از پرشدگی خطوط انتقال قابل رفع شدن می باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p930982 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!