بررسی کارایی و تناسب آموزشهای ارائه شده در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با نیازهای آموزشی جهت ایجاد و ارتقاء کارآفرینی

چکیده:
امروزه توجه روز افزونی از سوی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، دولتها و شرکتها به موضوع آموزش کارآفرینی معطوف گردیده است. کارآفرینان و شرکتهای جدیدی که آنها خلق می کنند، تاثیر بسزایی بر اشتغال و توسعه اقتصادی کشورها دارد. با انجام مطالعات مقدماتی و بررسی های اولیه در خصوص آموزش های ارائه شده در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و نیازهای آموزشی جهت ایجاد و ارتقاء کارآفرینی محقق بر آن است که به این سوال که، آیا آموزشهای ارائه شده در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با نیازهای آموزشی جهت ایجاد و ارتقاء کارآفرینی متناسب است پاسخ دهد. تحقیق حاضر از نوع توصیفی پیمایشی می باشد. جهت گرداوری داده ها از روش کتابخانه ای و پرسشنامه آگاهی از میزان کارایی و تناسب آموزشهای ارائه شده در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با نیازهای آموزشی جهت ایجاد و ارتقاء کارآفرینی استفاده شده است. برای آزمون فرضیات از آزمون های فرض آماری میانگین یک جامعه و آزمون فرض آماری کای دو استفاده شده است. در هر دو فرضیه با توجه به اینکه مقادیر آماره آزمون بزرگتر از مقادیر بحرانی استخراج شده از جداول مربوطه می باشد در نتیجه فرض را رد کرده و فرض پذیرفته شده است. در پایان بر اساس نتایج آزمون فرضیات پیشنهاداتی در جهت شناسایی واقعیت ها، نیازها و مسائل محیط های کاری در هر زمینه شغلی و متون و محتوای دروس آن رشته ارائه شد، تا آموزشهای دانشگاهی جنبه کاربردی تری به خود بگیرند. این مقاله از طرح پژوهشی استخراج شده است.
محقق از حوزه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر، داور، دست اندر کاران و صاحبان اندیشه وتصمیم پژوهش در دانشگاه نوشهرتشکر و تقدیر می نماید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
53
لینک کوتاه:
magiran.com/p995373 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!