فهرست مطالب

Journal of Medicinal Herbs
Volume:1 Issue: 2, 2010

  • تاریخ انتشار: 1389/04/21
  • تعداد عناوین: 8
|
  • زهرا مهدوی میمند، منصور میرتاج الدینی صفحه 1
    مقدمه و هدف
    استان کرمان با وسعت 171993 کیلومتر مربع به دلیل تنوع آب و هوایی و جغرافیایی، دارای رویشگاه های بسیار متنوعی است. به طوری که ارتفاع آن از سطح دریا از 300 متر در شهداد تا 4420 متر در قله ی کوه هزار متغیر است.
    روش تحقیق: در ساختن هرباریوم خوب چندین مرحله ی اصلی وجود دارد: 1. جمع آوری، 2. پرس و خشک کردن، 3. چسباندن، 4. برچسب اطلاعات، 5. طبقه بندی در ساختن هرباریوم به ابزاری از قبیل بیل، بیلچه، قیچی باغبانی، کلنگ، چاقو، اره، ارتفاع سنج، کیسه ی پلاستیک، کاغذ روزنامه و دوربین عکاسی نیز نیاز است.
    نتایج و بحث: در طرح جمع آوری و شناسایی گیاهان استان کرمان برای تشکیل هرباریوم گیاهی دانشکده ی داروسازی(مرحله اول)، از بین گیاهان جمع آوری شده از نقاط مختلف استان کرمان، تعداد 293 گونه ی گیاهی که متعلق به 210 جنس و 64 تیره گیاهی هستند، شناسایی و نمونه ی هرباریومی آن ها آماده سازی شد و ویژگی های هر کدام شامل شماره ی هرباریومی، نام علمی، نام فارسی، تیره ی گیاهی، محل جمع آوری، ارتفاع محل، نام گذارنده، جمع آوری کننده و سایر توضیحات به صورت شناسنامه ی مخصوص هر گیاه در گوشه ی سمت راست نمونه ی هرباریومی، روی مقوا ثبت گردید و از آن ها عکس برداری شد. بیش ترین گیاهان شناسایی شده متعلق به تیره ی نعناعیان (Lamiaceae) با 43 گونه، تیره ی ستاره آسا (Asteraceae) با 36 گونه، تیره ی شب بو (Brassicaceae) با 24 گونه و تیره ی جعفری (Apiaceae) با 23 گونه بود.
    توصیه کاربردی/صنعتی: اساس هر گونه تحقیق مطمئن و از جمله ارزیابی مواد موثر گیاهان و دانش گیاه درمانی در درجه اول بر پایه ی شناسائی دقیق گونه های گیاهی استوار است. ایجاد و گسترش مرکزی به نام هرباریوم از ضرورت های اولیه این نوع مطالعات است، به همین منظور در تحقیق حاضر تلاش شده است ضمن جمع آوری و معرفی گونه های گیاهی داروئی استان کرمان مرکز و پایگاه اطلاعاتی در دانشکده داروسازی انجام شود.
  • محمدباقر رضایی، کامکار جایمند، ولی الله مظفریان صفحه 25
  • عبدالله قاسمی پیربلوطی، علی شاه ولی، فیروزه سقایی، شهرزاد عزیزی، بهزاد حامدی، لهراسب شاهقلیان صفحه 31
    مقدمه و هدف
    در دانش بومی طب سنتی و دام پزشکی سنتی از برخی گیاهان دارویی به عنوان رفع مسمومیت به کار می رفته است. به همین منظور جهت بررسی اثر ضد مسمومیت عصاره یا اسانس دو گیاه دارویی و مقایسه اثرات این گیاهان با داروهای سنتزی در مسمومیت با سموم ارگانوفسفره تحقیق حاضر انجام شد.
    روش تحقیق: در همین راستا اثر عصاره اتانولی ریشه کاسنی (Cichorium intybus L.) و اسانس برگ گیاه کلوس(Kelussia orderatassima Mozaff.) بر روی بافت های کبد و کلیه موش صحرایی مورد بررسی قرار گرفتند. صفاتی نظیر میانگین تغییر وزن ثانویه و ضایعات پاتولوژیکی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
    نتایج و بحث: نتایج به دست آمده از مشاهدات هیستوپاتولوژیک کلیه نشان داد که کمترین ضایعات مربوط به گروه تحت درمان با کلوس با پیمانه 200 و 400 میلی گرم در کیلو گرم و بیشترین ضایعات در گروه های تحت درمان با ریشه کاسنی با پیمانه 200 و 400 میلی گرم در کیلو گرم و گروه تحت درمان با داروی استاندارد(فنوباربیتال سدیم و شارکل فعال) بود. در بررسی هیستوپاتولوژیک نمونه های کبد بیشترین اثر حفاظتی مربوط به گروه تحت درمان با داروی استاندارد و در ادامه گروه تحت درمان با گیاه کلوس با پیمانه 400 میلی گرم در کیلو گرم و سپس گروه تحت درمان با گیاه کلوس با پیمانه 200 میلی گرم بودند. کمترین اثر حفاظت کنندگی کبدی مربوط به گروه شاهد و گروه تحت درمان با کاسنی با پیمانه 200 میلی گرم بود. نتایج مربوط به تغییر افزایش وزن ثانویه به وزن اولیه حاکی از آن بود که گروه تحت درمان با داروی استاندارد بیشترین افزایش وزن و گروه تحت درمان با گیاه کلوس با پیمانه 200 میلی گرم کمترین میانگین افزایش را داشتند.
    توصیه کاربردی/ صنعتی: با بررسی نتایج چنین به نظر می رسد که وجود ماده موثره ی در گیاه کلوس می تواند اثرات مسمومیت سموم ارگانوفسفره را کاهش دهد، بنابراین استخراج ماده موثره از این گیاه را توصیه می شود.
  • نسترن صادقی، مرضیه شفیعی حاجی آباد، امیرمهدی شوکتی صفحه 37
    مقدمه و هدف
    اثرات اشعه ی فرابنفش بر گیاهان که به نور خورشید نیاز دائمی دارند، غیر قابل اجتناب است. تاثیر مستقیم نور فرابنفش بر رشد و نمو در گیاهان، معمولا منفی است و گیاهان ساز و کارهای دفاعی مختلفی برای محافظت و سازگاری خود به کار می گیرند. این تحقیق با هدف بررسی اثرات مخرب، محرک یا سازنده ی احتمالی اشعه ی UV-C (nm 280- 100) بر گیاهچه های درون شیشه ای آلوئه ورا و تغییرات احتمالی این اثرات در حضور غلظت های مختلف تنظیم کننده های رشد موجود در محیط کشت، انجام گرفته است.
    روش تحقیق: گیاه آلوئه ورا به این دلیل انتخاب شد که گیاهی دارویی و نیمه گرمسیری است و به طور معمول در محل کشت و پرورش خود به طور مداوم در معرض اشعه های فرابنفش انرژی خورشید قرار دارد. تیمارهای مورد آزمون شامل محیط کشت در 4 سطح و اشعه ی UV-C در دو سطح (40 میکرووات بر سانتی متر مربع و صفر میکرووات بر سانتی متر مربع) بودند. گیاهچه های درون-شیشه ای روی 4 محیط کشت مختلف در 6 تکرار کشت شدند و 3 تکرار از آن ها طی 1 ماه، روزانه 1 ساعت در معرض اشعه ی UV-C قرار گرفتند.
    نتایج و بحث: نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که بیش ترین طول گیاهچه، تعداد و طول ریشه در محیط کشت، دارای5/1 میلی-گرم در لیتر IBA و بیش ترین تعداد شاخساره در محیط کشت، دارای 5/1 میلی گرم در لیتر IBA و 1 میلی گرم در لیترBA به دست آمد. اشعه ی UV-C به طور معنی داری باعث کاهش طول اندام های هوایی، تعداد و طول ریشه در تیمارهای اشعه دیده شد اما تعداد شاخساره را افزایش داد.
    توصیه کاربردی/صنعتی: براساس نتایج به دست آمده از این تحقیق، اشعه ی UV-C باعث کاهش تعداد و طول ریشه شد. بنابراین استفاده از این اشعه در مراحل ریشه زایی و طویل شدن اندام های هوایی در گیاه آلوئه ورا توصیه نمی شود. این در حالی است که در محیط های استقرار و پرآوری اشعه ی UV-C می تواند به عنوان عاملی برای تحریک تولید شاخساره ی بیش تر در کشت درون شیشه ای به کار رود.
  • سمانه رحیمی، محمود کذایی، ندا سلطانی صفحه 47
    مقدمه و هدف
    جلبک ها دارای تنوع وگستردگی فراوانی هستند و روز به روز با توجه به ارزش دارویی و غذایی آن ها مطالعات فراوانی بر روی خواص آن ها انجام می شود. در تحقیق حاضر نیز فعالیت ضد میکروبی جلبک های سبز- آبی و سبز جمع آوری شده از مشهد و حومه، مورد بررسی قرار گرفتند. روش تحقیق: اثر عصاره های آبی، اتری و متانولی، گونه های جلبک شناسایی شده در برابر دو باکتری گرم مثبت و دو باکتری گرم منفی و دو قارچ مطالعه شد.
    نتایج و بحث: نتایج نشان داد که خاصیت ضدمیکروبی در دو گونه از خانواده ی Nostocaceae، یک گونه از خانواده ی Chroococaceae، یک گونه از خانواده ی Heylaceae و یک گونه از خانواده ی Scytonemataceae قابل تامل است. جلبک های سبز شناسایی شده، به 15 جنس از سه خانواده و پنج راسته متعلق بودند که فعالیت ضدمیکروبی آن ها متعلق به دو گونه از خانواده ی Scenedesmaceae و یک گونه از خانواده ی Zygnemataceae بوده است. مشاهده ها حاکی از آن است که باکتری گرم مثبت Bacillus subtilis، به وسیله ی دو گونه جلبک سبز- آبی و یک گونه جلبک سبز، مهار شد و باکتری گرم مثبت Staphylococcus epidermidis، به وسیله ی دو گونه از جلبک های سبز – آبی و یک گونه جلبک سبز مهار شد، در حالی که باکتری های گرم منفی، نسبت به جلبک های موجود، هیچ حساسیتی نشان ندادند. دو سیانو باکتری و یک گونه از جلبک های سبز شناسایی شده، رشد قارچ Candida albicans را مهار کردند ولی بر قارچ Candida kefyr هیچ تاثیری دیده نشد. می توان گفت در این تحقیق باکتری های گرم مثبت حساس تر از گرم منفی نشان داده شده اند.
    توصیه کاربردی/صنعتی: با توجه به نتایج حاصل از این تحقیق می توان از عصاره برخی از جلبک ها سبز-آبی و سبز جمع آوری شده از مشهد به عنوان ترکیبات ضد باکتریایی طبیعی استفاده کرد.
  • محمود بهمنی، مجید آویژگان، سیدرضا حسینی، حسین نجف زاده ورزی، سعید مهرزادی صفحه 51
    مقدمه و هدف
    دام پزشکی سنتی، دانش بومی دامداران و عشایر مناطق مختلف می باشد که در درمان دام ها از مواد طبیعی به خصوص گیاهان که در دسترس می باشد استفاده می کنند. مطالعه حاضر به منظور بررسی همین دانش در بین دامداران و عشایر بومی برخی مناطق ایلام به مرحله اجرا در آمد.
    روش تحقیق: این مطالعه از خرداد تا مهر سال 1387 در مناطق جنوبی استان ایلام انجام پذیرفت. به همین منظور ابتدا پرسش-نامه هایی برای 36 بیماری و سندرم های بالینی نشخوارکنندگان کوچک مانند گوسفند و بز طراحی گردید و بین 45 نفر (7 نفر زن و 38 نفر مرد) از دامداران سنتی 22 روستا از مناطق جنوبی استان که دامنه ی سنی آن ها بین 55 تا 75 سال بود، توزیع و همراه گردآوری اطلاعات پرسش نامه ها، نمونه های گیاه شناسی، از گیاهان منطقه جمع آوری گردید و به مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان ایلام فرستاده شد و اطلاعاتی از قبیل نام علمی، نام خانواده، نام فارسی، نام محلی کردی، اندام مورد استفاده و نحوه ی استفاده به اطلاعات اثر درمانی هر نمونه اضافه شد.
    نتایج و بحث: پس از بررسی داده ها برای 35 بیماری و سندرم های نشخوارکنندگان کوچک، تعداد 36 گونه، گیاه دارویی به دست آمد که 24 بیماری با درمان گیاهی و 11 بیماری نیز بدون درمان گیاهی، معرفی گردید. تعداد 13 گونه از گیاهان مطالعه ی حاضر، جزء گیاهان سمی ایران هستند که مصرف نادرست و بی رویه ی آن ها در دام پزشکی سنتی می تواند از عوامل مسمومیت در احشام باشد. در این مطالعه، تعدادی گیاه با اثرات درمانی جدید نیز معرفی شد که در منابع معتبر طب سنتی و مکمل و فارماکوپه ی ایران نامی از آن ها برده نشده است. بر اساس نتایج این مطالعه، میوه ی خرما در مناطق جنوبی استان ایلام، برای رفع مسمومیت، گندم برای ورم پستان و تنباکو برای پشم ریزی، کاربرد درمانی دارند. هم چنین اسفند و جلبک برای مارگزیدگی به کار می رود و گیاهانی چون گون، خرزهره، تنگرس، بنه و زردکیش نیز برای رفع علائم تنفسی ناشی از لارو استروس اویس استفاده می شود و گیاه مرزه ی کوهی و تنباکو برای دفع زالوی مجاری تنفسی و حلق به نام لیمناتیس نیلوتیکا کاربرد درمانی دارند.
  • محبوبه ایران منش، شهلا نجفی، مهدی یوسفی صفحه 61
    مقدمه و هدف
    از دیرباز تاکنون گیاهان دارویی به صورت خودرو یا کاشته شده به عنوان منبع دارویی مهمی مورد استفاده بشر و حتی جانوران قرار می گرفته اند. گیاه شناسی سنتی روش های ارزشمندی را برای یافتن گیاهان دارویی جدید و داروهای گیاهی عرضه می کند. هدف از این مطالعه شناسایی گیاهان دارویی مهمی است که به طور گسترده به وسیله ی ساکنان محلی، در درمان بیماری ها در منطقه ی سیستان مورد استفاده قرار می گیرند.
    روش تحقیق: این بررسی با استفاده از پیمایش های صحرایی، باورها و اطلاعات مردمی و مطالعات اسنادی، شناسایی، دسته بندی و معرفی این گیاهان صورت گرفته است. گونه های گیاهی از مکان های مختلف منطقه ی سیستان جمع آوری و با استفاده از فلورها شناسایی شدند. برای هر گونه ی گیاهی نام علمی، نام محلی، اندام مورد استفاده، خاصیت درمانی رایج، فرم تهیه و مصرف داروی گیاهی، تدوین شد.
    نتایج و بحث: این گیاهان در طب سنتی به عنوان مدر، مقوی معده، التیام دهنده ی زخم، درمان تب، انواع درد ها و التهاب ها، خلط آور و موارد دیگر به کار گرفته می شوند. تعداد 30 گونه از گیاهان دارویی شناسایی شده، عبارتند از هندوانه ی ابوجهل(حنظل)، صبر زرد، اسپند، عناب، اوکالیپتوس و غیره که با مدیریت و برنامه ریزی دقیق، می توان آن ها را مورد بهره برداری قرار داد.
    توصیه کاربردی/ صنعتی: با توجه به محدودیت منابع داخلی، توسعه ی طرح های اشتغال زایی بر مبنای کشت و توسعه ی گیاهان دارویی سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه، می تواند حداکثر تولید و بهره وری را داشته و راه کارهای مناسبی برای حفظ این منابع باشد.
  • طاهره فرخنده، پریسا صدیق آرا، احسان بهمنی، مجید غلامی آهنگران، الهام مقتدایی صفحه 69
    مقدمه و هدف
    امروزه استفاده از گیاهان دارویی به دلیل عوارض جانبی کم تر نسبت به داروهای شیمیایی، در درمان بیماری-ها به ویژه بیماری های عفونی، روند رو به رشدی یافته است. بر اساس شواهد علمی موجود سیر گیاه دارویی ضدانگل موثری است. هدف از این مطالعه بررسی اثر کشندگی قرص تجاری سیر بر زالوی گونه ی لیمناتیس نیلوتیکا می باشد.
    روش تحقیق: به منظور بررسی اثر قرص سیر بر فلجی و مرگ و میر زالو، آن ها در ظروف پلاستیکی حاوی600 میلی لیتر آب قرار داده شد و سپس قرص سیر 400، 800 و 1200 میلی گرمی آسیاب شده به ظروف مذکور اضافه شد و 1 تا 4 ساعت بعد چگونگی مواجهه، میزان فلجی و مرگ زالو به دقت ثبت گردید.
    نتایج و بحث: نتایج حاکی از عدم تاثیر قرص سیر بر پاسخ حرکتی و مرگ و میر زالوها بود. این مساله احتمالا ناشی از حذف ترکیب تیوسولفین از قرص سیر بوده است.
    توصیه کاربردی/صنعتی: این مطالعه نقش مهم ترکیبات تیوسولفین را در ایجاد خاصیت ضدانگلی سیر تایید می کند و احتمالا استفاده از عصاره ی سیر به دلیل وجود ترکیبات تیوسولفین در درمان زالو-گرفتگی موثر خواهد بود.
|
  • Zahra Mahdavi Maymand, Mansoor Mirtajodin Page 1
    Background and Aim
    A herbarium is a collection of preserved plant specimens. Herbarium specimens form an important recorded of what plants grew where over time. Kerman province with area about 171993 km2 has a lat of difference vegetation because of climatic and topography variations. It has different elevation (above sea level) from 300 m in Shahdad to 4420 m in Hezar mountains.
    Material and Methods
    There are several main aspects to making good herbarium specimens: collecting, pressing & preserving, mounting, labeling, and filing. Some tools are rather important while picking up plants for your herbarium: A small knife, scissors, thorn-proof gloves, newspaper, height and a small handy spade could be of great help.
    Results and Discussion
    In the research project of collection and identification of some plant species of Kerman province for herbarium of Faculty Pharmacy, 295 plant species were identified. They are classified in 210 genera and 54 families. No, scientific names, Persian names, family, location, altitude, date of collection, collection and by identified were mentioned in this paper.
    Conclusions
    The number species belongs to Lamiaceae (48 species), Asteraceae (45 species), Brassica (24 species), and Apiaceae (23 species).
  • Mohammad Bagher Rezaee, Kamkar Jaimand, Valiollah Mozaffarian Page 25
    Background and Aim
    This research, order to study of extraction and investigation on the essential oil of Anthemis hyalina DC. were conducted.
    Material and Methods
    The volatile constituents of Anthemis hyalina DC. were isolated by hydro-distillation and analyzed by GC and GC/MS. In this study, samples were collected from Qazvin on June 2008.
    Results and Discussion
    The oil yields obtained were leaves 0.05% on a fresh weight basis. The major constituents of Anthemis hyalina DC. from head flowering were -terpinene (58.5%), trans-chrysanthenyl acetate (5.3%) and -calacorene (4%).
    Conclusion
    According to literature, this species was not the subject of research up to now and therefore its chemical composition is not well known
  • Abdollah Ghasemi Pirbalouti, Ali Shahvali, Firozeh Saghaee, Shahrzad Azizi, Behzad Hamedi, Lohraseb Shahgholian Page 31
    Background and Aim
    Organophosphates are frequently used as insecticides in households, in agricultural areas and veterinary, thus posing a risk for accidental dermal exposure or through inhalation. Acute organophosphate poisoning causes thousands of human mortalities each year in developing countries.
    Material and Methods
    This study carried out to study an antitoxic effect of endemic Iranian medicinal plants agent against organophosphorus on rats. In order, anti-toxic effects of Cichorium intybus L. root ethanol extract and Kelussia oderatassima Mozaff. leaves essential oil on liver and kidney rat. This is an experimental study in 18 Wistar rats were randomly into 6 groups. After 24 hr fasting, normal saline was given to the first group, two and three groups received 200 and 400 mg/kg Cichorium intybus extract, four and five groups received 200 and 400 mg/kg Kelussia oderatassima essential oil and six groups received standard drug (Phenobarbital).
    Results and Discussion
    The histopathological observation indicated that the lowest necrosis in kidney was group received 200 mg/kg Kelussia oderatassima essential oil and highest necrosis in kidney was groups received 200 and 400 mg/kg Cichorium intybus extract and standard drug. The histopathological observation indicated that standard drug and groups received 400 mg/kg Cichorium intybus extract and 200 mg/kg Kelussia oderatassima essential oil may protect liver against acute hepatotoxicity induced by Organophosphate insecticide. Also the highest of increased weight rats revealed group received 200 mg/kg Kelussia oderatassima essential oil.
    Conclusion
    The results show that Kelussia oderatassima essential oil an antitoxic effect against organophosphrus on at.
  • Nastaran Sadeghi, Marzieh Shafiee Hajiabad, Amir Mehdi Shokati Page 37
    Background and Aim
    Effects of ultra violet spectrum on plants due to their obligatory requirement for sunlight for survival are unavoidable. Direct effects of UV on plant growth and development are generally negative and usually they use many different defense mechanisms to acclimate and protect themselves.
    Material and Methods
    The present research for the first time was conducted to investigate the destructive, target or even possible constructive effects of ultraviolet-C (100-280 nm) on in vitro plantlets of Aloe vera and changes of these effects under different concentrations of plant growth regulators of media cultures. Aloe was selected because it is one of the most important subtropical medicinal plants and normally it is exposed to UV in its original growing regions. Treatments were media culture in four stages and UV-C in two stages (0 and 40 Mwcm-1). In vitro plants were cultured on four different media in six replications. Three replications of them were exposed one hour per day with UV-C for one month.
    Results and Discussion
    Our results showed that longest plantlets, highest number of roots and longest roots formed on the media contain 1.5 mgl-1 IBA and highest number of shoots on the media contain 1.5 mgl-1 IBA and 1 mgl-1 BA.
    Conclusion
    UV-C has significantly reduced the length of roots and shoots root number but increased the shoot number
  • Samaneh Rahimi, Mahmood Zokaee, Neda Soltani Page 47
    Background and Aim
    In this study, is done during one-year research on blue–green and green algae for antimicrobial activity in Mashhad suburb. Aqueous, ether, and methanol extracts from 44 species blue – green algae and green algae were examined for antimicrobial properties against four bacteria (tow positive gram bacteria and tow negative gram bacteria) and tow fungous.
    Material and Methods
    Among blue–green algae, we have known 12 geniuses, which belongs to 5 families of 3 orders, our observations shows that antimicrobial activity of this algae belongs to 2 species of Nostocaceae family, one species of Chroococaceae family, one species of Heylaceae family and one species of Scytonemataceae family. Green algae belongs to 15 geniuses of 3 families and 5 orders. Which antimicrobial activity of belong to 2 species of Scenedesmaceae family and one species of Zygnemataceae family.
    Results and Discussion
    The result showed that a Bacillus subtilis positive gram bacterium is inhibited by tow species of green–blue algae and one species of green algae. Negative gram bacteria Staphylococcus epidermidis inhibited by tow species of blue–green algae and one species of green algae but negative gram bacteria did not show any reaction to this alga.
    Conclusion
    Tow cyanobacteria species and one species of green algae inhibited growth the of Candida albicans, but did not have any effect on Candida keyfer. We can get the result that positive gram bacteria are more sensitive in comparison with negative gram bacteria.
  • Mahmood Bahmani, Majid Avijgan, Seyed Reza Hossaini, Hossain Najafzadeh Varizi, Ehsan Bahmani, Saied Mehrzadi Page 51
  • Mahboobeh Iranmanesh, Shahla Najafi, Mehdi Yosefi Page 61
    Background and Aim
    Medicinal plants, Since time immemorial, have been used in virtually all cultures as a source of medicine and ethnobotany has prevent to be a valuable method to find new herbal medicine and plant derived drugs.
    Material and Methods
    This study determined medicinally important plants that are most frequently by the local inhabitants of Sistan to treat human diseases. In current consideration, identification, classification and introduction of these plants in Sistan have been conducted using physiognomic methods, public knowledge, corresponding with document studies. Medicinal plants were collected from various places of Sistan and recognized by using flora. For each plant species, botanical name, vernacular name, part (s) used, popular medicinal use, forms of preparation and application of the herbal remedies are provided.
    Results and Discussion
    These plants are used in traditional medicine as diuretic, stomach improver, wound healing agent, antipyretic, anti wound healing agent, expectorant, etc.
    Conclusion
    Some important medicinal species which were identified including Citrullus colocynthis, Aloe vera, Peganum harmala, Ziziphus jujube, Eucalyptus camaldulensis, etc.