آرشیو چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۳۴۱۵
اجتماعی
۶

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: راه اندازی خط 123 اورژانس اجتماعی در سال جدید

گروه اجتماعی - تمامی خدمات حمایتی سازمان بهزیستی کشور درسال آینده از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 انجام می گیرد.

دکتر ابوالحسن فقیه رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین راه اندازی خط تلفن 123 دراستان اصفهان با بیان این مطلب گفت: خط تلفن 123 برای کاهش آسیب در سطح خانواده و جامعه به صورت فوریت نقش بسیار مهمی را دارد زیرا بسیاری از مسائل و آسیب های جدی با یک تلفن قابل پیگیری و رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی جامعه ما در دهه آینده مسائل اجتماعی است اظهار داشت: تلفن 123 ارائه خدمات حمایتی را برای آسیب دیدگان جامعه تسهیل و تسریع خواهد کرد. سازمان نیز پشتوانه تخصصی و علمی برای مداخله در بحران های اجتماعی را در مواقع ضروری به صورت گسترده ایجاد می کند. فقیه با اشاره به فعالیت یک ساله اورژانس اجتماعی تهران گفت: در این مدت 602 مورد تماس از نظر کارشناسان قابل پیگیری بوده که از این تعداد حدود 406 مورد کودک آزاری بوده است که از حمایت کامل سازمان برای خدمات مددکاری و قضایی بهره مند شده اند.

او تاکید کرد: تا پایان سال جاری استان های فارس و خوزستان نیز از خدمات تلفن اورژانس اجتماعی بهره مند خواهند شد و تا سال آینده با تامین بودجه اعتباری 20 استان دیگر تحت پوشش خط تلفن 123 قرار خواهد گرفت.

همچنین دکتر صمدی مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی درباره تماس های انجام شده به این خط گفت: در تهران روزانه حدود 14 هزارتماس با کارشناسان اورژانس اجتماعی برقرار می شود که تنها 50 مورد آن در روز قابل پیگیری برای مددکاران است و مابقی غیرضروری است.