آرشیو پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۳۴۱۶
اقتصادی
۲۱

سود بازرگانی واردات گوشت قرمز به 11 درصد کاهش یافت

گروه اقتصادی: سود بازرگانی گوشت گاو و گوسفند از اول اسفند ماه جاری و براساس مصوبه وزرای عضو کمیسیون ماده «یک» آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات از 46 به 11 درصد کاهش یافت.

کاهش تعرفه با توجه به تحولات اخیر در بازار گوشت قرمز کشور و پیگیریهای به عمل آمده توسط وزارت بازرگانی و به منظور جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمت این ماده پروتئینی و برقراری ثبات در بازار صورت گرفته است. به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی،کمیسیون ماده یک آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات همچنین سود بازرگانی دام زنده (گاو، گوسفند و بز) را از ابتدای اسفندماه امسال از 16 درصد به صفر کاهش داد. همچنین تعرفه واردات حیوانات زنده از نوع گوسفند و بز از 11 درصد به صفر و نیز سود بازرگانی ماهی آزاد از شش درصد به چهار درصد کاهش یافت.

این موضوع از طریق وزارت بازرگانی به سازمان بازرگانی استانهای کشور، اتحادیه های تعاونی مصرف عمومی و همچنین دستگاه مباشر خرید و ذخیره سازی این کالا ابلاغ شده است. وزارت بازرگانی امیدوار است که با کاهش اثر بخش سود بازرگانی این مواد پروتئینی در ایام پایانی سال، بازار گوشت قرمز و ماهی شرایط با ثباتی پیدا کند.