آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۹
ایران
۴

تقلای تونی بلر برای احیای اقتدار دولت بریتانیا

در فاصله یک هفته مانده به برگزاری انتخابات محلی در انگلیس، تونی بلر بشدت در تلاش و تقلاست تا در بحبوحه بحران سیاسی شخصی که گریبانگیر سه وزیر کلیدی کابینه اش شده، اقتدار مجدد خود را باز یابد. این انتخابات میزان مقبولیت بلر را در بوته آزمایش قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تونی بلر نخست وزیر انگلیس اذعان داشت که حزب کارگر انگلیس طی 9 سال حاکمیت خود در عرصه سیاست انگلیس، هیچ گاه چنین هفته سیاهی را به چشم ندیده بوده است.

وی افزود که کار بسیار دشواری را پیش رو دارد. وقتی معاون نخست وزیر به روابط نامشروعش اعتراف کرد و وزیر کشور انگلیس نیز بخاطر ناکامی در امر اخراج محکومان کشورهای خارجی مجبور به عذرخواهی شد و از سوی دیگر وقتی وزیر بهداشت این کشور به دلیل ارزیابی های پر آب و تابش درخصوص خدمات بهداشت عمومی در سالن سخنرانی مورد تمسخر قرار گرفت، چهارشنبه سیاه دولت بلر رقم خورد و این رسوایی ها بر دردسرهای وی افزوده اند.

بلر پس از آن که گفت روز چندان خوبی را پشت سر نگذاشتم خود را از تک و تا نینداخت. این در حالی است که بی گمان نمی توان انکار کرد که انتخابات شوراهای محلی انگلیس بهترین زمان برای محک زدن محوبیت و مقبولیت بلر خواهد بود. در شرایطی که تنها هفت روز به زمان برگزاری این انتخابات باقی است، رسوایی های سه گانه وزرای بلر، دولت نخست وزیر را د معرض خطر از هم پاشیدگی قرار داده است. بلر در خصوص وزرای مستاصل خود بیان داشت: آنها در شرایطی سختی قرار دارند اما به هر حال کار دشواری پیش رو داریم.