آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۹
گفتنی
۶

یادمان شهدای گمنام در اصفهان

آیین بهره برداری از یادمان شهدای گمنام شامگاه یکشنبه سوم اردیبهشت با حضور مسوولان استان، شهردار و شهروندان اصفهانی در پارک کوهستانی صفه برگزار شد. رییس شورای شهر اصفهان در جمع شرکت کنندگان این مراسم گفت: برنامه های ویژه نکوداشت اصفهان با افتتاح پروژه یادمان شهدای گمنام رسما آغاز شد. عباس حاج رسولی ها افزود: اگر امروز برای بزرگداشت روز اصفهان فعالیت هایی صورت می گیرد مرهون اهدای عزیزی هستیم که با نثار خون خود و ایثار و مقاومت مثال زدنی، آرامش و امنیت را به جامعه اسلامی ایران باز گرداندند. وی تصریح کرد: زیبایی این پروژه چشم هر بیننده را در محیط تفریحی پارک کوهستانی صفه خیره می کند و با وجود پروژه های فراوانی که در طول این سال ها در شهر اصفهان افتتاح شده، این پروژه از جایگاه متمایز و شایسته یی برخوردار است.

حاج رسولی ها در ادامه افزود: همانطور در ایام نوروز هر سال اصفهانی ها میزبان شایسته یی برای مهمانان نوروزی سایر شهرها هستند. امروز نیز شهدای گمنام صفه در ایام اصفهان میهمان شهروندان این شهر هستند و امیدواریم که رسم میهمان نوازی نسبت به این میهمانان گرانقدر بخوبی اجرا شود.

وی سال جاری را سالی با شکوه برای شهروندان اصفهانی پیش بینی کرد و افزود: پروژه های عمرانی شهری نظیر بزرگراه ها برای سهولت در حمل و نقل شهروندان اصفهانی با سرعت بیشتر دنبال می شود. همچنین در این مراسم استاندار اصفهان با اشاره به پاسداشت سوم اردیبهشت روز شیخ بهایی و نکوداشت اصفهان گفت: شیخ بهایی با برخوردی از علم و ایمان منحصر به فرد، همواره مورد توجه دانشمندان و نخبگان رشته های مختلف بوده است. مرتضی بختیاری افزود: عظمت این دانشمند در معماری شهر اصفهان از وی دانشمندی ممتاز و آثار سترگ وی در زمینه های مذهبی از وی فقیهی توانا ساخته است. وی شهر اصفهان را یک میراث گرانسنگ و ارزشمند توصیف کرد و افزود: عظمتی که شیخ بهایی در معماری این شهر آفریده است به نام اسلام و قرآن می باشد که جهانیان را مبهوت خود ساخته است.

خبرنگار «اعتماد» از اصفهان