آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۹
فرهنگ و هنر
۱۶

بودجه آهنگسازی ارکستر ملی بیشتر شد

شواری عالی سیاستگذاری موسیقی، بودجه آهنگسازی ارکستر موسیقی ملی را بیست و پنج درصد افزود.

با تصویب شواری عالی سیاستگذاری موسیقی، بودجه آهنگسازی برای ارکستر موسیقی ملی بیست و پنج درصد افزایش یافت.

شورای عالی سیاستگذاری دفتر امور موسیقی معاونت هنری ارشاد، در نخستین جلسه این شورا در سال جدید که با حضور محمد حسین ایمانی خوشخو انجام شد درباره وضعیت ارکستر موسیقی ملی به بحث و تبادل نظر پرداخت. داریوش پیرنیاکان سخنگوی شورا در این باره به میراث خبر گفت: «تصمیمات خوبی گرفته شده است. از همه مهم تر اینکه بودجه آهنگسازی برای ارکستر موسیقی ملی نسبت به مصوبه قبل، 25 درصد افزایش پیدا کرده است. »

او ادامه داد: «آقای فخرالدینی رهبر ارکستر ملی در این جلسه اعلام کرد که ارکستر آمادگی دارد برای 15 برنامه مختلف و متفاوت در سال رپرتوار تهیه کند. برای تهیه این رپرتوارها هم بودجه یی کنار گذاشته شد که در اختیار ارکستر ملی قرار می گیرد.»

سخنگوی شورای عالی سیاستگذاری همچنین با اشاره به اینکه شورا با رهبری ارکستر سمفونیک تهران توسط نادر مشایخی موافقت کرده است افزود: «خوشبختانه ارکستر سمفونیک در سال جدید سر و سامانی پیدا می کند. قرار است نادر مشایخی برای یک فصل هنری رهبری و مدیریت هنری ارکستر را بر عهده بگیرد. پس از پایان فصل اگر ایشان و نوازندگان ارکستر به مشکلی برخورد نکردند و به ادامه همکاری تمایل داشتند، رهبری دایم ارکستر را هم برعهده بگیرد.»

همچنین در این جلسه که با حضور مدیر دفتر موسیقی و معاونت هنری تشکیل شد، قرار شد اعزام گروه های هنری به خارج از کشور و دعوت گروه های خارجی و همچنین سایر فعالیت های پژوهشی و اجرایی با مشورت شورا و در صورت توافق اعضا صورت بگیرد.

همچنین مقرر شد شورا تا پایان اردیبهشت ماه به کار خود ادامه دهد و در صورتی که دفتر موسیقی تعهدات خود را انجام داد،شورای سیاستگذاری هم همکاری اش را تمدید کند. در غیر این صورت همه اعضا از شورا کناره گیری می کنند.