آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۵۱
شهرستان ها
۲۰

در دیدار با ائمه جمعه استان های خراسان مطرح شد: تاکید آیت الله واعظ طبسی بر معرفی جایگاه روحانیت در نظام اسلامی به نسل جوان

مشهد- خبرنگار رسالت:خطرناکترین چیزی که فرهنگ نظام وانقلاب اسلامی را تهدید می کند این است که نسل امروز و آینده ما جایگاه والای عالمان دینی و روحانیت اسلامی و شیعی را در مسایل مختلف درک نکند.

آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در دیدار ائمه جمعه استان های خراسان با بیان این مطلب، افزود: نکته مهم، تبیین جایگاه و نقش روحانیت در عرصه سیاسی، فرهنگی واجتماعی و نیز استقرار واستمرار جوامع دینی واسلامی در سطح جهان است که متاسفانه در ترسیم این جایگاه در ذهن نسل جوان و نوجوان کم کار شده است.

آیت الله واعظ طبسی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران که در راس آن ولی فقیه قرار دارد، امروز توانسته است علی رغم فشارهای تبلیغاتی، سیاسی و فرهنگی و سرمایه گذاری های عظیم دشمنان، بهترین الگوی مدیریت اسلامی را ارایه دهد.

وی برنامه ریزی در جهت اطلاع رسانی این نقش آفرینی ها به نسل های جوان و آگاه سازی آنها با بیانی شیوا، جذاب و قابل فهم را از جمله اولویت های روحانیون وعلما دانست.

عضو مجلس خبرنگان رهبری، برگزاری نشست ها و گردهم آیی های عالمان دینی و ائمه جمعه را اقدامی ضروری و مفید خواند وگفت: امروزه این نشست ها در نگاه افکار عمومی دنیا و سیاستگزاران بیگانه، فوق العاده تاثیرگذار است و ثمرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن عاید مردم خواهد شد.

وی افزود: روحانیت در عرصه مسایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و به خصوص مدیریت نقش مهمی را ایفا کرده است، لذا باید با تدبیر ومطالعه، یک کار فرهنگی و تبلیغاتی قوی در این زمینه انجام و به شبهات مطرح شده پاسخ داده شود.

تولیت آستان قدس رضوی با ذکر این نکته که آنهایی که در مقام شبهه افکنی هستند و می خواهند نقش روحانی را کم اثر جلوه دهند، می دانند چگونه و از چه راهی وارد شوند، هشیاری روحانیت و ائمه جمعه را خواستار شد وگفت: تقویت و بیان نقش و جایگاه روحانیت در استمرارجوامع مسلمان و مدیریت اسلامی، امری بسیار مهم واز اولین مسئولیت های روحانیت است.