آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۹۵۸
بانک و بیمه
۱۳

جهان بانک وبیمه

بانک NAB استرالیا به روزهای اوج خود بازمی گردد

بانک NAB استرالیا عاقبت پس از واگذاری سهام دو بانک ایرلندی، کاهش تعداد کارکنان و کاهش زیان های چند میلیون دلاری به دلیل رسوایی های مکرر به نظر می رسد دوباره در مسیری درست قرار گرفته است.

NAB به دنبال برنامه اصلاحات ساختاری سه ساله خود از سود 99/1میلیارد دلاری خود در شش ماه گذشته در نقطه مقابل بانک مشترک المنافع ایستاد که طی ماه های گذشته سودده ترین بانک استرالیا بود. در حالی که پیش بینی می شود رسوایی های بی شمار گذشته مانع از احیای NAB شود اما به نظر می رسد این بانک دوباره به روزهای اوج خود نزدیک می شود. جان استوارت، مدیرعامل NAB اعلام کرده با تداوم روند احیای این بانک تلاش خواهد شد مجوزهای لازم برای فعالیت های بیمه ای این بانک نیز از دولت استرالیا اخذ شود.

ضریب نفوذ بیمه در روستاهای هندوستان افزایش می یابد

کارشناسان صنعت بیمه هند پیش بینی می کنند آینده این صنعت منوط به میزان نفوذ آن در نواحی روستایی باشد.

براساس بررسی های انجام شده توسط یک موسسه تخصصی صنعت بیمه هند که به سفارش دولت این کشور انجام شد، توسعه فعالیت بیمه گرها در نواحی روستایی می تواند درآمدی 20 میلیارد دلاری در سال برای آنان به ارمغان آورد. آنچه در گزارش نهایی این تحقیقات جلب توجه می کند گمانه زنی پیرامون رشد 500درصدی صنعت بیمه هند در چند سال آینده و درآمد 60میلیارد دلاری بیمه گرها تا سال 2010 میلادی است. گفته می شود در آینده بیمه های عمر بیشترین سهم را در رشد صنعت بیمه هند خواهند داشت و توسعه فعالیت بیمه گرها در نواحی روستایی حداکثر درآمد را برای آنان به ارمغان می آورد.