آرشیو پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۵، شماره ۹۹۸
خبر
۷

برنامه های هفته مالیات اعلام شد

دبیر نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها در حوزه مالیات، برنامه های هفته مالیات را که در روزهای جمعه 16تا جمعه 23تیرماه جاری برگزار می شود، تشریح کرد.

محمد متین دیروز در گفت و گو با خبرنگاران، اسامی روزهای این هفته را به ترتیب تکلیف عبادی - وظیفه شهروندی، مالیات مشارکت ملی - وفاق جمعی، مالیات تحقق بخش سیاست های دولت نهم، مالیات - بهره وری و رفاه ملی، مالیات و فرهنگ عمومی، مالیات - استقلال اقتصادی، مالیات - رضایت عمومی و تکریم مودیان و مالیات نظام مالیاتی مطمئن و مقبول ذکر کرد.

وی با بیان آنکه برای ترویج فرهنگ مالیات در کشور، شورای راهبری نسبت به برگزاری هفته مالیات اقدام کرد، ایجاد تعامل حداکثری با همه نهادها و دستگاه های فرهنگی جهت توجه آنها به مقوله مالیات را از دیگر اهداف برگزاری این هفته عنوان کرد. وی با اشاره به تطابق فراوان شعارهای دولت نهم با کارکرد مالیات و نقش آن در اقتصاد کشور، گفت: از آنجا که محوری ترین شعار دولت نهم توسعه عدالت اجتماعی است، اگر سیاست مالیاتی درستی تدوین و اتخاذ شود. می توان با افزایش درآمد کشور از بخش هایی که تراکم ثروت و درآمد در آنجا به وجود آمده، شکاف های دیگر را پر کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، از توافق سراسری این سازمان با مجامع امور صنفی سراسر کشور و صاحبان مشاغل برای ایجاد اعتماد متقابل بین نظام مالیاتی و مودیان و مودیان با سیستم مالیاتی خبر داد و گفت: در این راستا مجامع امور صنفی، سازمان نظام مهندسی، کانون کارشناسان دادگستری و بسیاری از بخش های دیگر در خصوص عملکرد مالیات خود و تشخیص مالیات متعلقه با سازمان مالیاتی به توافق و تفاهم رسیدند.