آرشیو شنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۲
ورزش
۲۳

توسعه ورزش برای آینده سازان

مشهد - خبرنگار رسالت

نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از اهداف این نهاد، توسعه امر ورزش برای نوجوانان، جوانان و نسل آینده کشور است.

آیت الله “عباس واعظ طبسی” روز پنج شنبه در جریان دیدار از فعالیتهای موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در زمینه برنامه های اوقات فراغت افزود: درراستای فعالیتهای فرهنگی و ورزشی توجیه اقتصادی مورد توجه نیست.

وی گفت: آستان قدس رضوی تاکنون سرمایه گذاریهای زیادی را برای فعالیتهای اجتماعی، تربیت بدنی، فرهنگی و آموزشی جوانان انجام داده و همچنان خود را در این امر مهم موظف می داند.

تولیت آستان قدس رضوی توسعه اماکن ورزشی فعلی را گامهای اولیه حضور این نهاد در عرصه ورزش دانست و افزود: اصلی ترین جهت گیریها در سند چشم انداز بیست ساله آستان قدس به سوی نسل نوجوان و جوان کشور است.

وی گفت: آستان قدس رضوی از همه استعدادها و امکانات خود برای سرمایه گذاری در زمینه رشد فکری، اعتقادی، اخلاقی و تربیتی جوانان و آنچه می تواند در سلامت جوانان و بهتر زیستن آنان موثر باشد، استفاده می کند.

تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از مراحل ساخت پروژه ورزشگاه 15هزار نفری امام رضا(ع) گفت: این ورزشگاه با هزینه 80 میلیارد ریال در حال ساخت است.

طبسی افزود: منابع درآمدی آستان قدس رضوی که متعلق به مردم است تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای پر کردن جیبهای رژیم وابسته به آمریکا، قدرتهای اروپایی و اطرافیان آنها هزینه می شد

وی ادامه داد: امااکنون به برکت انقلاب اسلامی، این درآمدها برای ایجاد امکانات گسترده، صرف و در اختیار عموم مردم قرار داده می شود.

7500 نونهال و نوجوان در کلاسهای موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی که در40رشته ورزشی ویژه دختران و پسران در تابستان امسال در حال برگزاری است، حضور دارند.