آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۶
ایران
۴

70 کشته طی 24 ساعت؛ بیروت شهربی پناه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره با ارایه گزارشی از آخرین تحولات لبنان اظهار داشت: دیروز به عنوان روز کشتار در لبنان از سوی بسیاری از رسانه های خبری جهان اعلام شده است و جنگنده های اسراییلی هر جسم متحرک در لبنان را هدف قرار می دهند؛ خواه این جسم متحرک ماشین حامل آوارگان لبنانی از روستاهای اطراف جنوب یا تریلر حامل ادویه و مواد غذایی یا آمبولانس های حامل مجروحان جنگی باشد.

خبرنگار الجزیره تصریح کرد: جنگنده های اسراییلی از شب گذشته تاکنون بیش از 70 تن از غیر نظامیان لبنانی را در مناطق لبنانی به خاک و خون کشیدند و آمار تلفات جانی این حملات لحظه به لحظه در حال افزایش است.

خبرنگار الجزیره همچنین اعلام کرد: حزب الله لبنان با صدور بیانیه یی تاکید کرد که در درگیری با نیروهای نظامی اسراییل در منطقه ناقوره، دو تانک اسراییلی را منهدم کرده و چهار سرباز اسراییلی را به هلاکت رسانده است.

این در حالی است که دیروز نیز شهر حیفا هدف حملات موشکی حزب الله لبنان قرار گرفت و براساس اطلاعات به دست آمده، ارتش اسراییل به هیچ یک از ساکنان این شهر اجاره نمی دهد که خارج از پناهگاه های تعیین شده بسر برند.

خبرنگار الجزیره همچنین تصریح کرد که ارتش اسراییل با صدور بیانیه یی اعلام کرد: نیروهای اسراییل در صدد انجام عملیات زمینی در جنوب لبنان هستند و تاکنون نیز به موفقیت هایی دست یافته اند.

همچنین ایهود اولمرت نخست وزیر اسراییل که برای بررسی اوضاع بحرانی حیفا وارد این شهر شده است، اعلام کرد که دولت اسراییل هیچ چارچوب زمانی برای توقف حملات به لبنان ندارد و خود را به هیچ زمانی محدود نمی کند.

اولمرت ادعا کرد: اسراییل این بار می خواهد کار را یکسره کند و برای همیشه تهدید حزب الله لبنان را از مناطق اسراییلی از بین ببرد.