آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۶
فرهنگ و هنر
۱۶

منوی پیشنهادی

ابله و مارگریتا!

امیدواریم پنجشنبه و جمعه خوبی داشته باشید. فقط امیدواریم. به هر حال این روزها فقط باید استراحت کرد و به آینده دل خوش. خلاصه در آخرین روزهای هفته تلویزیون و سینما قرار است تماشاگران را حسابی نمک گیر کند.

ساعت 15:20 فیلم «سپیده دم» را از دست ندهید! اگر علاقه مند به پیگیری جریان های تروریستی و این داستان ها هستید، سپیده دم را حتما نگاه کنید. اما هیچ تضمینی نمی دهیم تا آخر دوام بیاورید. به هر حال فیلم محصول فرانسه است و هیچ ستاره و شخصیت مشهوری هم در آن بازی نمی کند.

بعد از شام عروسی، سوغات فرنگ، ازدواج به سبک ایرانی و کلی فیلم در این سبک که ما جرات نمی کنیم حتی بگوییم گیشه یی، بالاخره فیلم «طبل بزرگ زیر پای چپ» آماده اکران شد. کارگردانی این فیلم را کاظم معصومی انجام داده و بابک حمیدیان، حمید فرخ نژاد و حسین محجوب هم بازیگرانش هستند. فیلم برنده جوایز جشنواره مسکو در رشته بازیگری بوده و کلی سر و صدا داشته. اگر دنبال یک فیلم ایرانی درست و حسابی می گردید معطل نکنید!

پیشنهاد سوم هم خوشبختانه یا متاسفانه یک فیلم است. خب چه کار می شود کرد؟ چاره یی نداریم. آخر هفته هایمان را فط با فیلم سپری می کنیم! اگر طرفدار آکیر و کوروسارا، کارگردان نامدار ژاپنی هستید می توانید برای ساعت 30:20 جمعه شبتان هیچ قرار و مداری نگذارید. چرا که قرار است فیلم «ابله» از شبکه 4 پخش شود. راستش را بخواهید نقد و بررسی های اول و آخر فیلم ها در برنامه سینما 4 یک کمی کشدار و روی اعصاب هست، اما خب چه می شود دیگر باید تحمل کرد!

اما اگر تماشای فیلم وقتی برای شما باقی گذاشت، خواندن کتاب «مرشد و مارگریتا» نوشته بوگماکف را پیشنهاد می کنیم. کتابی که سال ها در شوروی سابق ممنوع بوده. ماجرای مرشد و مارگریتا درباره حضور شیطان و دو دستیارش در مسکو و به هم ریختن این شهر است. قصه یی که بیش از همه دوران دیکتاتوری در زمان کمونیست را زیر ذره بین می برد. اگر حال و حوصله خواندن داستان پیچیده دارید، برای خواندن این کتاب عجله کنید.