آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵، شماره ۶۰۰۴
صفحه آخر
۲۴

آغاز فعالیت پنجمین جشنواره کانونهای نمایش

بخش فرهنگی:نشست مطبوعاتی پنجمین جشنواره کانونهای نمایش در محل معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با حضور خبرنگاران رسانه ها برگزار گردید. دبیرجشنواره ضمن اشاره به تاریخچه برگزاری جشنواره در دوره های گذشته چنین گفت: جشنواره کانونهای نمایش در زمان معاونت هنری حسین جعفری به تعطیلی کشانده شد و در دوره جدید با انتصاب محمدمهدی عسکرپور در مقام معاونت هنری مجددا راه اندازی شد.

تعداد 396 متن از فرهنگسراها به دفتر جشنواره ارسال شد که از میان این متون ارسالی، تعداد 110 متن برگزیده شد که 54 متن مخصوص بزرگسالان، 26 متن ویژه کودکان و نوجوانان، 17 متن خیابانی و 12 متن در بخش جنبی و یک نمایش پانتومیم، است. شکرخدا گودرزی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در زمینه ذکر اسامی هیئت انتخاب چنین گفت: هیئت انتخاب متشکل از افرادی است که هر یک هم در زمینه کودک و نوجوان فعالیت داشته و هم در زمینه نمایش بزرگسال، کارهایی را به اجرا درآورده اند و تعداد 50 متن نمایشی را پس از بازبینی اجرایی گزینش خواهند کرد، اجرای کلیه نمایشهای برگزیده در فرهنگسراهای تهران به صورت چرخشی انجام خواهد شد و کار استاد خلج یکی از کارهای ویژه جشنواره خواهد بود. وی ادامه داد: کمک هزینه ها از سه میلیون ریال تا ده میلیون ریال تعیین گردیده که بر مبنای کار پرداخت خواهد شد. شکرخدا گودرزی دبیر جشنواره کانونهای نمایش در زمینه ارسال متون نمایشی از فرهنگسراها اظهار داشت: فرهنگسرای بهمن با 66 متن ارسالی در مقام اول، فرهنگسرای خاوران با 55 متن در مقام دوم و فرهنگسرای هنر با 44 متن ارسالی در رتبه سوم قرار گرفتند.

دبیرجشنواره در مورد زمان بازبینی اجراهای نمایشی گفت: بازبینی ها توسط هیئت انتخاب از 30 آبان آغاز و تا پنجم آذرماه ادامه خواهد داشت و کلیه کارها در پنج پلاتو فرهنگسرای بهمن بازبینی خواهند شد. در خاتمه شکرخدا گودرزی به تشکیل شورای عالی تئاتر در معاونت هنری اشاره کرد و گفت: درحال حاضر شورای عالی تئاتر با حضور رضا کیانیان منصوربراهیمی، مجتبی اقدامی و علی اصغر دارایی فعالانه وظایف خود را انجام می دهد و ریاست شورا را علی اکبر قاضی نظام عهده دار است.