آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵، شماره ۶۰۰۴
بین الملل
۲۱

مجله اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به نقل از کارشناسان موشکی آمریکا اعلا م کرد:موشکهای شهاب 3 حریف سیستمهای ضد موشکی آمریکا، اسرائیل و اروپا

بخش سیاسی خارجی:

یک مجله اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با اشاره به پرتاب موشک های بهینه سازی شده در رزمایش اخیر ایران نوشت: برخی از توانایی های نظامی ایران برای پنتاگون ناشناخته بوده است...

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرکز مطالعات جهانی سازی در کانادا در مقاله ای درباره رزمایش اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: «تحلیلگران اسرائیلی و غربی از این حرکت متعجب شدند.»

در همین حال مجله دبکا، نشریه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز موشک های بهینه سازی شده ایران در این رزمایش نوشت: «برخی از توانایی های نظامی ایران برای پنتاگون ناشناخته بوده است.»

این مجله نوشت: «نمایش چشمگیر موشک های فوق پیشرفته در رزمایش ناگهانی ایران طراحان جنگی در آمریکا را تکان داد.»

این مجله به نقل از یک کارشناس موشکی در آمریکا نوشت: «آزمایش موشک های زمین پرتاب ایران در روز 2 نوامبر در قالب طراحی ظریف و عملیاتی با مرحله بندی بسیار دقیق انجام شد. ایرانی ها فناوری امروزی را به نمایش گذاردند که غرب از مالکیت آن توسط ایران خبر داشت.»

به عقیده این کارشناس موشکی آمریکا “ایرانی ها کلاهک های ناشناخته ای را به نمایش گذاردند اما تکان دهنده ترین نمایش آنها، آزمایش موفقیت آمیز موشک شهاب 3 بهینه سازی شده مجهز به 10 بمب کوچک تر بود”.

این مقاله معتقد است ردپایی از طرح های چینی را نیز می توان در این موشک دید اما به هر حال این موشک شهاب 3 که با برد 2 هزار کیلومتری خود اسرائیل، خاورمیانه و اروپا را نیز به حیطه توانایی نظامی ایران وارد می کند رقیبی جدی برای تمامی سیستم های ضدموشکی در آمریکا، اسرائیل و اروپا است که تا حد زیادی متکی به نقطه متلاشی شدن موشک هستند. برخی از خصوصیات این موشک هنوز برای غرب ناشناخته است. اگر تکه های متصل به شهاب سه در نزدیکی هدف جدا شوند، موشک های آرو آمریکا و اسرائیل فرصت ردیابی آن را خواهند داشت اما اگر در فاصله دور جدا شوند، چنین امکانی وجود نخواهد داشت.

این مقاله در ادامه به نقل از اوزی روبین، رئیس سابق برنامه ضدموشک های بالستیک در اسرائیل می افزاید: «فشردگی این رزمایش بی سابقه بود. هدف از آن تاثیرگذاری بود و این تاثیر را به جا گذاشت.»

وی با اشاره به توان ایران در پرتاب چندین موشک افزود: «این واقعا یک دستاورد مهم عملیاتی و فنی بود.»