آرشیو یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵، شماره ۶۰۱۴
اقتصادی
۴

صنعت پرچم سازی ایران موفق به کسب گواهینامه استانداردهای بین المللی شد

بخش اقتصادی: مدیرعامل شرکت ایران اسکرین روز شنبه در یک نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران گفت: با کسب گواهینامه و استانداردهای بین المللی، با کسب حمایتهای دولتی، سالانه حدود 10 میلیون دلار از صادرات پرچم دور از ذهن نخواهد بود. “فرشاد نجفی اسداللهی” افزود: با دریافت این گواهینامه “ایزو 9001، 2000” که برای نخستین بار در آسیا و خاورمیانه در صنعت پرچم سازی توسط ایران اخذ شده، راه را برای صادرات و تولیدات کالا جهت رقابت با محصولات مشابه آن (چینی و اسرائیلی) همچنین رفع مقررات مالی در داخل پیش بینی می شود سالانه حدود 10 تا 15 میلیون دلار درآمد ارزی عاید ایران شود.

وی گفت: علاوه بر رقابت با کشورهای منطقه و آسیا، ایران قادر به رقابت با تولیدات اروپایی (صددر صد پولیستر و با رنگ ثابت و ثبات بالا) است.

وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر دریافت گواهینامه و استانداردهای بین المللی، دارا بودن سابقه بیش از نیم قرن تولید در صنعت پرچم سازی سبب شده ایران جزو معدود کشورها باشد که پرچم را به صورت یک تک چاپی تولیدکند.

وی با اشاره به آنکه دریافت این گواهینامه سبب اشتغالزایی، ارزش افزوده، قطع وابستگی و مطرح شدن نام ایران در میان سایر کشورها به عنوان تولید کننده کالای استراتژیک پرچم به عنوان یک سمبل صلح و دوستی همچنین قطع وابستگی به درآمدهای نفتی عنوان کرد.