آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۳۱۸
اقتصاد
۴

خبرهای کوتاه

ثبت نام سیم کارت

گروه اقتصادی: ثبت نام سیم کارت های پس پرداختی و پیش پرداختی شرکت ارتباطات سیار)MCI(، از روز پنجشنبه - 12 بهمن ماه - همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر در همه 1016 شهر کشور و از طریق مراکز پستی و دفاتر خدمات ارتباطی آغاز می شود. روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار با صدور اطلاعیه یی اعلام کرد: ثبت نام سیم کارت های پس پرداختی شرکت ارتباطات سیار، با پرداخت 150 هزار تومان انجام می شود و 138 هزار تومان باقی مانده بهای این گونه سیم کارت ها، پس از واگذاری، از متقاضی دریافت می شود.

اعتراض سهامداران حقیقی

فارس: جمعی از فعالان حقیقی بازار سهام اظهار داشتند: مدیر عملیات و نظارت بر بازار به هنگام توقف و بازگشایی نمادها به گونه یی رفتار می کند که موجب ضرر و زیان سهامداران شده و شائبه رفتارهای سلیقه یی را در اذهان عمومی متبادر می کند.

افزایش بهای طلا

مهر: با تقویت انتظارات سرمایه گذاران نسبت به کاهش ارزش دلار، بهای طلا در بازارهای جهانی به هر اونس 651 دلار افزایش یافت که بالاترین سطح آن طی پنج ماه اخیر محسوب می شود.

جریمه مشترکان پرمصرف گاز

فارس: مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: دهک های اول و دوم مشمول تخفیف می شوند و بهای گاز مصرفی آنها از 80 ریال در هر متر مکعب به 25 ریال کاهش می یابد. دهک های سوم تا هفتم نیز بهای کنونی یعنی 80 ریال را بدون اخذ جریمه پرداخت می کنند.

2 میلیارد دلار تسهیلات صنعتی

مهر: معاون برنامه ریزی وزیر صنایع و معادن گفت: در 9 ماهه اول امسال حدود یک میلیارد و800 میلیون دلار از محل حساب ذخیره ارزی برای طرح های صنعتی اختصاص یافته که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میزان طرح های مصوب از محل حساب ذخیره ارزی به 2 میلیارد دلار برسد.

افزایش تعرفه آب و برق

مهر: وزیر نیرو از اعمال افزایش تعرفه های آب و برق مشترکان پرمصرف در فیش های دی ماه جاری خبر داد.