آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۳۱۸
برش های کوتاه
۹

جنگ بالش ها در چین

گروه ترجمه: بیش از 150 جوان در یکی از تفریحگاه های مرکز شهر شانگهای طی تعطیلات آخر هفته گذشته بالش به سر و روی هم کوبیدند،

در جنگ بالش های شانگهای که با حمایت یک موسسه اینترنتی برگزار شده بود بیشتر جوانان بین 20 تا 30 ساله متخصص شاغل در این قطب اقتصادی شرکت داشتند و در نهایت این جنگ با منظره بالش هایی که رویه شان پاره شده بود، توده های پر معلق در هوا و گروهی جوان خسته پایان یافت.

یک جوان 21 ساله از شرکت کنندگان در این برنامه گفت: «نمی دانم چطور بگویم چه حسی دارم. خسته شده ام ولی حالم واقعا خوب است،»

برنامه ریزان و برگزارکنندگان جشن گفتند که ایده برگزاری جنگ بالش ها را از مراسم مشابهی که در امریکا و اروپا برگزار می شد گرفتند. به نظر آنها این جشن، فرصتی نایاب برای طبقه متخصص جوان چین است که ساعات زیادی در روز کار می کنند: فرصتی برای رهایی از مقداری از استرس ها و برقراری ارتباط دوستانه با دیگران.

«ون» یکی از برگزارکنندگان جشن گفت: بسیاری از این جوانان طی ساعات کاری روزانه متحمل فشار زیادی می شوند، این جشن فرصتی است تا آنها کمی استراحت کنند و شاد باشند و گذری به دنیای شیطنت و معصومیت کودکی داشته باشند.