آرشیو یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۴۱
اخبار کشور
۱۴

اخبار کوتاه دینی و قرآنی

برگزاری همایش ملی سیره سیاسی پیامبر اکرم(ص)

همایش ملی سیره سیاسی پیامبراکرم(ص) با حضور صاحب نظران و اندیشمندان دوم و سوم اسفند در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود.

در این مراسم که با سخنرانی آیت الله مهدوی کنی، رئیس دانشگاه امام صادق(ع) و آیت الله عمید زنجانی، رئیس دانشگاه تهران در خصوص حقوق بشر در سیره نبوی آغاز می شود، مقالات برتر و برگزیده همایش ملی سیره سیاسی پیامبراکرم(ص) در چهار موضوع کلیات و مبانی سیاست نبوی، ساختار حکومت و روندهای تصمیم گیری، جنگ و صلح و سیاست خارجی و بررسی تطبیقی سیره سیاسی پیامبر(ص) در نشست های مجزا ارایه می گردد.

مراسم اختتامیه همایش ملی سیره سیاسی پیامبراکرم(ص) نیز با سخنرانی آیت الله موسوی بجنوردی و دکتر محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سوم اسفند برگزار می شود.

لوح فشرده دانشنامه امام حسین(ع) منتشر می شود

بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در راستای ارایه معارف اهل بیت(ع) لوح فشرده دانشنامه امام حسین(ع) را منتشر می کند. محققان این بنیاد با تشکیل بانک اطلاعاتی اقدام به تهیه کتابشناسی امام حسین(ع) با معرفی بیش از چهار هزار کتاب، شناسایی بیش از 1200 مقاله در نشریات و اینترنت و انتخاب 800 مقاله مفید و قابل استفاده و نیز گردآوری مجموعه ای از فیلم ها، عکس ها و نرم افزارهای مورد نیاز، این لوح فشرده را آماده کرده اند.

این در حالی است که مدخل های این دانشنامه در بخش های مختلف کلام، جغرافیا، فقه و رجال، تاریخ، عزاداری، اشعار فارسی و عربی، فرهنگ و هنر و نیز موضوع بندی احادیث با تلاش اعضای هیئیت علمی تصویب و مجموعه مقالات تهیه شده در دست ویرایش و نمونه خوانی اند.