آرشیو یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۴۱
شهرستان ها
۱۱

400 هزار نفر در استان فارس از سهام عدالت بهره مند می شوند

شیراز- خبرنگار کیهان:

بیش از 400هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و سایر اقشار کم درآمد استان فارس در مرحله نخست از سهام عدالت بهره مند می شوند.

«محمدرضا رضازاده» استاندار فارس در مجمع سالانه شرکت عمران و توسعه فارس ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت، شرکت های تعاونی سهام عدالت در 24شهرستان فارس تشکیل شده و این تعاونی ها زیر نظر یک شرکت سرمایه گذاری در این استان از سهام کارخانه های دولتی بهره مند می شوند.

وی افزود: سهام عدالت در قالب شرکت های سرمایه گذاری استانی و نیز تعاونی های شهرستانی در اختیار اقشار کم درآمد گذاشته می شود.

وی هدف دولت از واگذاری سهام عدالت را توزیع عادلانه امکانات دانست و گفت: برای جبران گذشته که شاید تبعیض هایی وجود داشته، اقشار محروم جامعه در اولویت واگذاری سهام عدالت قرار گرفته اند و سپس به تدریج واگذاری این سهام به سایر اقشار جامعه تسری پیدا می کند.

وی با بیان اینکه مدیریت شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت در استان ها با افراد صاحب نظر و دارای دانش اقتصادی است افزود: برای توسعه اقتصادی استان باید به دنبال ایجاد سرمایه گذاریهای کلان در قالب شرکت های سرمایه گذاری و ایجاد خوشه های اقتصادی در زیرمجموعه های آنها باشیم.