آرشیو یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۴۱
شهرستان ها
۱۱

فرماندار: تصویب منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان مهم ترین خواسته مردم است

رشت- خبرنگار کیهان:

فرماندار لاهیجان تصویب منطقه ویژه اقتصادی در این شهر را از مهمترین اولویت ها و نیازهای شهرستان در سفر رئیس جمهوری به استان گیلان دانست.

«فیض الله حسینی» در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: یکی از خواسته ها و مسائلی که در سفر رئیس جمهوری به ا ستان گیلان و شهرستان مطرح خواهد شد بحث منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با هدف ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری است.

وی گفت: درحال حاضر طرح ایجاد این منطقه مورد موافقت اولیه دستگاه ها و مسئولان ذیربط قرار گرفته که امیدواریم این طرح یکی از مصوبات هیئت دولت در سفر به گیلان باشد.

فرماندار لاهیجان در ادامه با اشاره به پروژه های در دست اقدام گردشگری شهر، اجرایی شدن جاده بام سبز به دریا بطول 22 کیلومتر، احداث دومین شهرک صنعتی لاهیجان در رودبنه، احداث کارخانه کمپوست و دانشگاه پیام نور و همچنین احداث مصلی بزرگ شهر را از دیگر نیازها و اولویت های شهرستان در سفر هیئت دولت و رئیس جمهور به لاهیجان اعلام کرد.

حسینی در مورد برخی پروژه های در دست اجرای لاهیجان نیز گفت: درحال حاضر یکی از بزرگترین مجتمع های فرهنگی هنری شهرستان و استان گیلان با حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دراین شهر در دست احداث است ضمن اینکه کار احداث بزرگترین سالن ورزشی 4 هزار نفری شهرستان نیز اخیرا جهت تکمیل به تربیت بدنی لاهیجان واگذار و ساخت نخستین سالن ورزشی طبقاتی در منطقه نیز همچنان ادامه دارد.