آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
اخبار کشور
۳

در تهران و تبریز برگزار می شود بزرگداشت یکصدمین سال تولد پروین اعتصامی

سرویس ادب و هنر:

بزرگداشت یکصدمین سالگرد تولد پروین اعتصامی، 12 تا 15 اسفندماه سال جاری در تهران و تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار کیهان، دکتر محسن پرویز، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و رئیس ستاد بزرگداشت صدمین سال تولد اعتصامی، در نشستی خبری و با اعلام مطلب فوق افزود: این بزرگداشت 12 اسفند و با کنگره ای علمی آغاز می شود. سپس با شب شعری ادامه می یابد و با معرفی برگزیدگان جایزه کتاب سال پروین اعتصامی به پایان می رسد.

وی با بیان این که جایزه ادبی پروین اعتصامی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد تصریح کرد: با تصویب این شورا، اجرای جایزه به وزارت ارشاد محول می شود.

منوچهر اکبری، دبیر علمی کنگره پروین اعتصامی نیز گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی احتیاج شدیدی به پروین اعتصامی دارد. چرا که او در زمانی که به مکارم اخلاقی اهمیتی داده نمی شد، ایستاده بود تا از اخلاق دفاع کند.

وی افزود: 30 مقاله از اساتید کشور به تایید رسیده که در کنگره ارایه خواهد شد. علیرضا قزوه، دبیر شب شعر پروین اعتصامی هم در ادامه گفت: شنبه هفته آینده، شب شعری با حضور شاعرانی از سراسر کشور در مجتمع فرهنگی هنری تبریز و 15 فروردین در فرهنگسرای شفق برگزار می شود و نیمه دوم فروردین نیز یک برنامه ادبی را بر سر مزار پروین برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: به مناسبت یکصدمین سال تولد پروین اعتصامی، در کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان، کویت و جمهوری آذربایجان نیز برنامه هایی برگزار می شود.

در پایان این نشست نیز ثریا معبودی فر، دبیر جایزه پروین اعتصامی از انتخاب برترین کتاب های چاپ شده در سال های 82 و 83 در حوزه های بزرگ سال و کودک و نوجوان خبرداد و گفت: یک پایان نامه برگزیده نوشته شده توسط خانم ها نیز در حاشیه این مراسم معرفی می شوند. ضمن اینکه مهمانانی از کشورهای تاجیکستان، افغانستان، هند، کویت و بلغارستان نیز در جایزه کتاب سال اعتصامی حضور خواهند داشت.