آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
اخبار کشور
۱۴

نخست وزیر اسبق لبنان در دیدار با حداد عادل: ایران قدرت مهم و با نفوذ منطقه است

سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران قدرت مهم و با نفوذ منطقه است.

وی افزود: ایران با در پیش گرفتن مواضع مستقل دستاوردهای بزرگی در زمینه علم و فناوری نیز داشته است.

سلیم الحص ضمن حمایت از فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران افزود: ما به صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای تهران ایمان داریم و معتقدیم سلاح اتمی سلاح تروریستی است و هر کشوری را که این سلاح را در اختیار دارد از جمله آمریکا و اسرائیل تروریست می دانیم. نخست وزیر اسبق لبنان در ادامه از بحران لبنان به عنوان آتشفشانی آماده اشتعال یاد کرد و گفت: بدون تردید اگر ابتکارات و رفتار عاقلانه سیدحسن نصرالله نبود امروز لبنان در فاجعه به سرمی برد.

وی در همین خصوص تبادل نظر و رایزنی میان جمهوری اسلامی ایران، عربستان و سوریه را خواستار شد و خاطرنشان کرد معتقدیم بدون همکاری و تلاش این سه کشور بحران لبنان حل و فصل نخواهد شد.

سلیم الحص در پایان از تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از درگیری های طایفه ای و ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در جهان اسلام تقدیر کرد.

در این دیدار که دیروز انجام شد، حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از لبنان به عنوان قلب تپنده جهان اسلام یاد کرد و گفت: مقاومت 33 روزه لبنان تاج افتخاری برای جهان اسلام بود و مردم لبنان با مقاومت قهرمانانه خود در برابر صهیونیست های تا دندان مسلح، جهان اسلام و ملت عرب را سرافراز کردند.

وی ضمن ابراز نگرانی از اوضاع جاری لبنان از تلاش های سلیم الحص برای حل بحران موجود دراین کشور تقدیر و خاطرنشان کرد ما به عنوان کشوری اسلامی و علاقه مند به ایجاد صلح و آرامش و پیشرفت مردم لبنان حوادث این کشور را با حساسیت پیگیری می کنیم.