آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
اخبار کشور
۱۴

اخبار کوتاه دینی و قرآنی

همایش شخصیت و جایگاه زن در سنت و سیره نبوی

نخستین همایش شخصیت و جایگاه زن در سنت و سیره نبوی 14 اسفند در حوزه علمیه کوثریه برگزار می شود.

زهرا حجازی دوست، دبیر همایش شخصیت و جایگاه زن سنت و سیره نبوی با اشاره به استقبال گسترده طلاب حوزه های علمیه برای شرکت در این همایش گفت: بیش از 130 مقاله، متن ادبی، شعر و داستان به دبیرخانه این همایش رسیده است که از این میان 30 اثر حایز رتبه برتر شده اند که جوایزی به رسم یادبود به آنها اهدا می شود.

حجازی دوست با اشاره به حضور استادان و مسئولان فرهنگی نظام در این همایش گفت: در نخستین همایش شخصیت و جایگاه زن در سنت و سیره نبوی دکتر کامران دانشجو، استاندار تهران، فرحناز قندفروش، رئیس کمیسیون امور بانوان استانداری تهران، خانم دکتر مشیر، رئیس کل امور بانوان شهرداری و نیره قوی، مسئول امور خواهران نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها حضور دارند.

اولین همایش شخصیت و جایگاه زن در سنت و سیره نبوی چهاردهم اسفند در بنیاد فرهنگی کوثر واقع در خیابان حافظ، پایین تر از میدان وحدت اسلامی، کوچه شهید خندان برگزار می شود.

فراخوان سومین همایش بین المللی دکترین مهدویت

سومین همایش بین المللی دکترین مهدویت با رویکرد حقوقی- سیاسی، چهارم و پنجم شهریور 1386 در تهران برگزار می شود.

مؤسسه آینده روشن با انتشار اطلاعیه ای از اساتید، پژوهشگران و فرهیختگان حوزه و دانشگاه جهت ارسال مقالات پیرامون یکی از محورهای پیشنهادی دعوت به عمل آورده است.

«مفهوم شناسی و روش شناسی»، «حکومت و جامعه اسلامی در عصر غیبت»، «حکومت و جامعه اسلامی در عصر ظهور» عناوین برخی از محورهای پیشنهادی جهت ارسال مقالات می باشد.

علاقمندان باید اصل مقاله را حداکثر تا چهارم تیر 1386 به دبیرخانه این همایش در قم خیابان صفاییه، کوچه 23، پلاک 5 مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) ارسال دارند.

گفتنی است این همایش چهارم و پنجم شهریور ماه 1386 برابر با سیزدهم شعبان المعظم 1428 در تهران، سالن سران برگزار خواهد شد.

علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر با شماره 7833713-0251 تماس بگیرند.