آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
اخبار اقتصادی
۴

کمیسیون تلفیق موافقت کرداختصاص 4350 میلیارد تومان یارانه به دارو نان و کالاهای اساسی

کمیسیون تلفیق بودجه 86 با اختصاص 4350 میلیارد تومان یارانه به دارو، نان و کالاهای اساسی یارانه ای به صورت کالابرگ و غیرکالابرگ و کمک به اقشار آسیب پذیر موافقت کرد.

محمد مهدی مفتح مخبر کمیسیون تلفیق بودجه دیروز در ادامه گزارش خود از مصوبات کمیسیون تلفیق از اختصاص یک هزار و 516 میلیارد و 800 میلیون ریال برای اجرای برنامه های بیمه روستایی عشایر خبر داد و گفت: مبلغ 56 میلیارد و 800 میلیون ریال نیز به عنوان کمک از پیشگیری آسیب های اجتماعی در اختیار وزارت رفاه و تامین اجتماعی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: وزارت رفاه و تامین اجتماعی مکلف به پرداخت 10 بیست و هفتم حق بیمه رانندگان و 20 بیست وهفتم حق بیمه خادمین ثابت مساجد گردید.

وی در ادامه گفت: دو هزار و 127 میلیارد و 300 میلیون ریال به منظور یارانه دارو و شیرخشک در سال آینده اختصاص یافت.

براین اساس از محل مذکور مبلغ 623 میلیارد ریال جهت ذخیره سازی داروهای استراتژیک حیاتی اختصاص می یابد.

کمیسیون تلفیق همچنین سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرد تا کسانی را که حداقل تا 10 سال حق بیمه دریافت کرده و 60 سال سن دارند براساس قوانین بازنشستگی، بازنشسته کنند. براین اساس کارفرمایان واحدهای صنفی نیز می توانند با پرداخت حق بیمه در واحد خود بیمه شوند.

مخبر کمیسیون تلفیق در ادامه گزارش خود از اختصاص 25 هزار و 62 میلیارد ریال یارانه آرد و نان در سال آینده خبر داد و گفت: سهمیه سرانه آرد روستایی از 120 کیلو در سال به 150 کیلو در سال 86 افزایش یافت.

همچنین مقرر گردید در راستای بهبود کیفیت، کاهش ضایعات و کاهش هزینه تولید و جلوگیری از افزایش بی رویه مصرف نان دولت موظف شد تمهیدات لازم را برای بخش غیردولتی به منظور صنعتی کردن نانوایی های سنتی فراهم کند.

براین اساس ماشین آلات صنعتی تولیدی نان با ظرفیت 20 تن در روز از عوارض گمرکی معاف شدند.

مفتح گفت: سه هزار میلیارد ریال نیز در اختیار وزارت رفاه و تامین اجتماعی برای هدفمند کردن یارانه ها و کمک به اقشار آسیب پذیر با تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مبلغ 13 هزار و 385میلیارد و 700 میلیون ریال برای تامین کالاهای یارانه ای به صورت کالابرگ و غیر کالابرگ در اختیار دولت قرار گرفت.

طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق یارانه عوامل و نهاده های تولید کشاورزی 8 هزار و 681 میلیارد ریال تعیین گردید.