آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
اخبار ورزشی
۱۳

رئیس اسبق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور: مشکل بودجه ریزی ربطی به دولت کنونی ندارد

رئیس اسبق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: نمی گویم مشکل بودجه ریزی به دولت کنونی برمی گردد بلکه به ساختار بودجه در سال های قبل هم مرتبط می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد ستاری فر دیشب در نشست تخصصی چشم انداز توسعه بلند مدت و بررسی لایحه بودجه سال 86 کشور با بیان این که ساختار و کارکرد بودجه سال آینده دارای اشکال است افزود: دولت باید براساس سند توسعه عمل کرده و سند توسعه استان ها را نیز حتی تدوین کند.

استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که این یک انتقاد بزرگ به دولت نهم است گفت: اگر در مورد بودجه به خاتمی نمره پنج بدهیم، الان این نمره زیر پنج است.

وی همچنین با اشاره به سفرهای استانی هیئت دولت و قول هایی که در مورد احداث مراکز مختلف آموزشی و ورزشی داده می شود این وعده ها و برنامه ها را با بودجه و برنامه چهارم و چشم انداز بیست ساله همسو ندانست.

ستاری فر با تصریح این که با این وضعیت دولت بزرگ تر می شود خاطر نشان کرد: این اقدامات نه تنها موجب اجرای اصل 44 قانون اساسی نمی شود، بلکه مداخله دولت در امور را بیشتر خواهد کرد.

ستاری فر با بیان این که در دولت نهم درصد درآمدها ناشی از مالیات کمتر و اتکای به نفت زیادتر شده است افزود: پول نفت به نام فعالیت های عمرانی برداشته می شود، اما به کام هزینه های جاری شده است.

معاون پیشین اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در این نشست با تصریح این که اگر قرار بود در همین شرایط ما لایحه بودجه را تنظیم کنیم، حداقل بودجه واقعی را به مردم و لااقل نخبگان ارائه می دادیم خاطرنشان کرد: در نگاه به بودجه باید رویکردی بلند مدت داشت.

غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه غالب شدن رویکرد سیاسی در بودجه در دنیا وجود دارد درباره سهام عدالت با قبول کلیات کار و توزیع ثروت در جامعه با واگذاری سهام شرکت های دولتی به مردم، تصریح روش را محل انتقاد دانست.

این نشست توسط شورای اجرایی اصلاح طلبان فارس در تالار احسان شیراز برگزار شد.