آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
اخبار خارجی
۱۶

دولت یمن رسانه های طرفدار الحوثی را فیلتر کرد

دولت یمن در راستای سرکوب فعالیت های مدنی شیعیان این کشور، پایگاه های اینترنتی رسانه هایی را که سرکوب طرفداران الحوثی را پوشش می دادند، فیلتر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری روزنامه یمنی «الشوری» با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: دولت صنعا در راستای سلسله حملات رسمی خود علیه آزادی های مدنی، نقض حقوق بشر و بی احترامی به تعهدات بین المللی و قانونی، پایگاه خبری «الشوری.نت» را برای مشترکان داخل یمن فیلتر کرد.

در این اطلاعیه تصریح شده است: نیروهای امنیتی دولت صنعا از دو سال قبل تاکنون حملات خود راعلیه رسانه ها تشدید کرده اند. نیروهای امنیتی یمنی سردبیر پایگاه خبری «الشوری. نت» را به خاطر اطلاع رسانی از درگیری های استان صعده دستگیر کرد. اما براثر فشار روشنفکران و روزنامه نگاران مجبور شدند او را از زندان آزاد کنند. از سوی دیگر، پایگاه اینترنتی «مجالس آل محمد(ص)» که میان شیعیان زیدی و دوازده امامی به مجالس معروف است توسط دولت صنعا برای مشترکان داخلی فیلتر شد.همچنین مقامات یمنی از توزیع روزنامه «البلاغ» به خاطر اطلاع رسانی از درگیری های استان صعده میان ارتش و نیروهای طرفدار الحوثی جلوگیری کردند.