آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
شهرستان ها
۱۱

طرح جامع شهر قزوین سال آینده نهایی می شود

قزوین- خبرنگارکیهان:

طرح جامع شهر قزوین با هدف تدوین سیاست های شهری و هدایت آن براساس توزیع مناسب جمعیت درحال تدوین است.

حامد مانی فر معاون شهرسازی و نظام مهندسی سازمان مسکن و شهرسازی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: تدوین این طرح که چهارمین طرح جامع شهر قزوین است، از تیرماه سال گذشته با انتخاب مشاور شروع شده است.

وی افزود: یک هیئت راهبردی متشکل از نه نفر کارشناس جهت بررسی طرح جامع شهر قزوین تشکیل شده که این هیئت ضمن ارتباط با سایر ارگانها و سازمانها تاکنون 22جلسه برگزار کرده و بیش از 70درصد کار نهایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح اراضی مناسب برای توسعه شهر و جایگاه خدماتی در سطوح مختلف مشخص شده اظهار داشت: کار تهیه طرح جامع شهر قزوین به دلیل افزایش جمعیت و توسعه شهری بسیار پیچیده تر از طرحهای قبلی است.

معاون شهرسازی و نظام مهندسی سازمان مسکن و شهرسازی استان قزوین گفت: تاکنون مطالعات کلی این طرح در حوزه نفوذ شهر، جمعیت، وضع موجود و نتیجه گیری انجام شده و تا پایان سال برای تصویب به کارگروه شهر ارائه خواهدشد.

وی با ذکر این مطلب که بخش پیشنهادات این طرح تا اردیبهشت ماه سال 86 تمام و به تصویب کارگروه خواهد رسید، خاطرنشان کرد: این طرح در اوایل تابستان آینده به طور کامل انجام و جهت تصویب و اجرا به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارائه خواهدشد.