آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
شهرستان ها
۱۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان: مشکلات کردستان نباید از نگاه تیزبین مطبوعات پنهان بماند

سنندج- خبرنگار کیهان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در نخستین دیدار مطبوعاتی به سابقه حضور خود در مطبوعات پرداخت و گفت: امروز در این سمت بیش از پیش خود را در کنار و حامی مطبوعات می بینم.

منصور ایمانی تصریح کرد: خود را رسانه ای می دانم و در کنار مسئولیتم، آینده روشنی را برای همکاری و تعامل بیشتر دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مطبوعات می بینم.

وی افزود: مسائل و مشکلات استان نباید از نگاه تیزبین و نقد منصفانه مطبوعات پنهان بماند.

ایمانی مطبوعات را یکی از ارکان دمکراسی دانست و گفت: بن مایه مطبوعات مردم هستند و باید حرکت آنان در راستای تقویت مبانی دینی و ملی حفظ ارزش ها و احترام به باورهای مردم باشد.

وی با اشاره به قدمت هنر و ادبیات کردستان از مطبوعات به ویژه مطبوعات محلی خواست به مشکلات و توانمندی های این بخش بیش از پیش بپردازند.

ایمانی به بحث زبان کردی و ورود واژه ها و اصلاحات بیگانه به این زبان کهن اشاره کرد و گفت: محققان و پژوهشگران زبان شناسی باید به این موضوع بپردازند و تنها سفارش ما به هنرمندان، نویسندگان و ادیبان استان حرکت و تلاش در جهت حفظ و تقویت غنای فرهنگی استان است.

ایمانی از صدور مجوز برای چاپ 117 عنوان کتاب در استان خبر داد و گفت: 31 عنوان از این تعداد کردی هستند و 40 عنوان نیز برای صدور مجوز در دست بررسی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات محلی غرب کشور در سنندج اشاره کرد و گفت: از 406 اثر ارسالی مطبوعات محلی استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و همدان 28 اثر برای انجام داوری فنی و تخصصی به تهران ارسال شده است.

وی گفت: همزمان با برگزاری این جشنواره در دهه دوم اسفند ماه امسال نتایج نهایی جشنواره نیز منتشر خواهد شد.

وی تشکیل بانک جامع اطلاعات رسانه های غرب کشور را از مهمترین اهداف برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات محلی غرب دانست.

وی از ارتقای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تعیین رتبه دوم برای آن خبر داد و گفت: احراز این رتبه علاوه بر اعتبار فرهنگی استان به افزایش بودجه و نیروهای متخصص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می انجامد.