آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
حوادث
۱۵

روز گذشته در صحن شورای شهر کلیات بودجه سال 86 شهرداری تهران تصویب شد

کلیات و سرفصل های اصلی بودجه سال 86 شهرداری تهران دیروز به تصویب شورای شهر رسید.

به گزارش ایسنا، کلیات بودجه 3300 میلیارد تومانی سال 86 شهرداری تهران در سیصدوچهارمین جلسه علنی با حضور مستمع شورای شهر تشریح و 3 سرفصل بودجه درآمدی به همراه ردیف های آن تصویب شد.

بر این اساس سرفصل نخست بودجه درآمدی به سهمیه شهرداری از پرداخت های وزارت کشور اختصاص داشت که با مبلغ پیشنهادی 54 میلیارد تومان تصویب شد.

با تصویب این سرفصل، سرفصل های مربوط به عوارض توام با مالیات وصولی در محل و عوارض ارتباطات و حمل و نقل به مبلغ 20 میلیارد و 33 میلیارد تومان نیز تصویب شد.

گفتنی است ادامه بررسی بودجه سال 86 شهرداری تهران بویژه عوارض ساخت و ساز به دلیل طولانی بودن مباحث به جلسه بعد از ظهر شورا که بدون حضور مستمع برگزار می شود موکول شد. شهردار تهران در این جلسه با بیان اینکه فعالیت مدیریت شهری در دور دوم شوراها با 500 میلیارد تومان درآمد آغاز شده است گفت: هم اکنون این رقم با افزایش 4 برابری، به حدود 2 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: براساس کارشناسی که انجام داده ایم این رقم بودجه در 4 سال آینده باید به 7500 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی اظهار داشت: شورای شهر سال گذشته بودجه 2 هزار و 400 میلیارد تومانی را برای شهر تهران تصویب کرد و این در حالیست که رقم فوق در سال 84، 1400 میلیارد تومان بود و این امر همراهی شورای شهر را نشان می دهد.

وی از تحقق 84 درصد بودجه سال 85 خبر داد و گفت: 2 هزار میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری محقق می شود.