آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
حوادث
۱۵

سرمای شدید همچنان میهمان استان اردبیل است

سرما و کاهش محسوس دما روز گذشته برای سومین روز متوالی موجب تعطیلی مدارس در برخی از مناطق استان اردبیل شد.

سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل به علت برودت هوا تمام مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهرستان های اردبیل، نمین و نیر، هیر، سرعین، خلخال، مشگین شهر، بیله سوار، گرمی، مغان، ارشق و انگوت را تعطیل اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به علت وجود مشکل تردد در اغلب راههای روستایی تمامی مدارس روستایی شهرستان های اردبیل، نمین، نیر، مشگین شهر و خلخال نیز تعطیل اعلام شد.

بارش برف توام با کولاک که از دو روز پیش در بخش وسیعی از استان اردبیل آغاز شده بود، هم اکنون متوقف شده است.

همچنین به گزارش خبرنگار ما از رودهن بارش برف همراه با مه غلیظ در سطح شهرهای رودهن، دماوند و بومهن و روستاها و ارتفاعات باعث شده سطح تمامی جاده ها و معابر عمومی مناطق شهری و روستایی به علت سرمای شدید و یخبندان لغزنده شده و تردد در این مسیرها به ویژه در مسیر تهران به رودهن به سختی صورت گیرد. بنا به این گزارش تردد در محورهای هراز و فیروزکوه با رعایت اصول ایمنی با داشتن زنجیر چرخ و لاستیک یخ شکن و وسایل گرم زمستانی به کندی امکان پذیر است.

خبرنگار ما از مشهد نیز گزارش داد: با کاهش شدت کولاک، تردد در محور مشهد - نیشابور مجددا امکان پذیر شد.

بنابراعلام مرکز اطلاعات راه های استان خراسان رضوی، با کاهش شدت کولاک و تلاش اکیپ های برفروبی اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی مستقر در محور مشهد- نیشابور، هم اینک تردد در این جاده با تجهیزات کامل ایمنی همچون زنجیر چرخ امکان پذیر شده است.

این مرکز همچنین از تمامی رانندگانی که قصد عبور از محورهای استان را دارند، خواست قبل از حرکت از طریق شماره 141 از آخرین وضعیت مسیر تردد اطلاع یابند.

پروازهای روز دوشنبه در مسیر تهران و آبادان به علت شرایط نامساعد جوی نیز لغو شد.

مرکز اطلاعات پرواز فرودگاه آبادان اعلام کرد: پرواز شماره 609 تهران- آبادان و 709 آبادان-تهران به علت وجود گرد و غبار غلیظ و کاهش دید افقی در باند اصلی فرودگاه آبادان انجام نشد.

در پی لغو این پروازها مسافران پس از ساعت ها انتظار فرودگاه آبادان را ترک کردند.

در سال جاری دست کم 63 پرواز به علت شرایط نامساعد جوی در آبادان لغو شده است.