آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
حوادث
۱۵

قائم مقام معاونت دانشجویی وزارت علوم: 25درصد دانشجویان نمونه امسال ایثارگرند

25درصد دانشجویان نمونه سال 85 را دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکیل می دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر مسلمی، قائم مقام معاونت دانشجویی وزارت علوم در مراسم تجلیل از دانشجویان نخبه شاهد و ایثارگر با بیان این مطلب گفت: در گذشته انتخاب دانشجویان نمونه کشوری در دو گروه جداگانه شاهد و ایثارگر و سایر دانشجویان انجام می شد، اما در دور جدید، وزارت علوم با همکاری وزارت بهداشت، روند انتخاب دانشجویان نمونه را یکپارچه کرد.

وی افزود: در سال جاری و براساس برنامه جدید، دانشجویان شاهد و ایثارگر با سایر دانشجویان به طور یکسان مورد ارزیابی قرار گرفتند که از تعداد 36 نفر دانشجوی نمونه کشوری، 10 نفر آنها جزء جامعه ایثارگری هستند.

دکتر مسلمی به معیارهای انتخاب دانشجوی نمونه اشاره کرد و گفت: یکی از معیارهای انتخاب معدل 16 به بالا بود که دانشجویان شاهد و ایثارگر معرفی شده به وزارت علوم، دارای معدل بالای 17 بودند که از این نظر در وضعیت مطلوبی قرار داشتند.

وی با اشاره به آمارها گفت: برای انتخاب دانشجویان نمونه 396 دانشجو از سراسر کشور به وزارت علوم معرفی شدند که پس از ارزیابی، تعداد 36 نفر به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شدند که از این تعداد، دانشجویان شاهد و ایثارگر 25درصد آمار را کسب کردند.