آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
حوادث
۱۵

اختصاص 900 میلیارد تومان تسهیلات به پرورش دهندگان میگو

چابهار- خبرنگار اعزامی کیهان:

در سال جاری 6 تا 7 هزار هکتار اراضی ساحلی جنوب کشور در برنامه تولید میگو قرار گرفته که سهم استان سیستان و بلوچستان 2 هزار هکتار است.

رئیس سازمان شیلات کشور در همایش سراسری تن ماهیان در چابهار با اعلام مطلب فوق گفت: در حال حاضر بحث توسعه پرورش میگو در آبهای داخلی مشکل تسهیلاتی ندارد بلکه بروز بیماری لک سفید در استانهای خوزستان و بوشهر باعث نابودی میگوها در سال گذشته شده و در نهایت کاهش سطح زیر کشت و دلسردی تولید کنندگان را به همراه داشته است.

دکتر نظامی افزود: بحث خرید میگو به صورت توافقی بین وزارت جهاد کشاورزی و تولید کنندگان انجام شده و یارانه آن پرداخت خواهد شد.

همچنین وی از اختصاص 900 میلیارد تومان تسهیلات دولت به پرورش دهندگان میگو خبر داد و افزود با پیاده کردن روش های جدید صید ماهی می توان سرنوشت صید را دگرگون کرد و ارزش افزوده قابل توجهی عاید تولید کنندگان خواهد شود.

رئیس سازمان شیلات کشور در آخرین بخش سخنانش گفت: اجازه صید به صیادان در آبهای داخلی (ساحلی) به حداقل رسیده و باید شناورهایی را به دریا بیندازیم که قادرند وارد آبهای آزاد اقیانوس شده و از آبهای دور ماهی صید کنند و امروز ایران حق برداشت سالانه تا 300 هزار تن از آبهای آزاد را دارد و در بین 45 کشور صید کننده در آبهای اقیانوس هند رتبه دوم و در جهان رتبه دوازدهم را دارد که باید این یک رقمی شود.