آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۰
مدرسه
۱۰

اعجاز موفقیت

عبدالرضا احمدی نژاد

در پایان نیم سال اول سال تحصیلی خوب است شما دانش آموزان عزیز به نتایج امتحانی خود نظری بیفکنید و در ارزیابی از عملکرد خود به این نکته اساسی توجه داشته باشید که برخلاف تصور همه که موفقیت را همان استعداد می دانند، درست بیندیشند که موفقیت در واقع حاصل تلاش در استعداد شماست؛ پس با افزودن به میزان تلاش های خود موفقیت هایتان را افزایش دهید تا در امتحانات پایانی به نتایج مطلوب دست یابید. اگر ضعف و ناتوانی ای در استعدادهایمان وجود دارد با افزایش میزان تلاش می توان موفقیت را بالاتر برد حتی اگر در زمینه ای دچار معلولیتی هستیم، می توانیم با ضریب تلاش و کوشش خود به میزان موفقیت هایمان بیفزائیم.

مطالعه در سرگذشت مشاهیر عالم که از معلولیتی نیز رنج میبرده اند، ولی به موفقیت های شایانی در زمینه های مختلفی علمی، ادبی، هنری و... دست یافته اند مؤید این ادعاست. آنها را الگوی خود قراردهیم و با تلاش روز افزون خود به آینده ای پر از موفقیت بیاندیشیم. مسلما امید به چنین آینده درخشانی می تواند سختی ها را آسان کند و راه را برایمان هموار سازد.

حالا دقیق در کارنامه نیمسال اول خود بنگریم و ضعف های خود را مورد بررسی قراردهیم و در این فکر باشیم که جز با تلاش نمی توان آنها را جبران کرد. با برنامه ریزی امید و آرزوهای خود را در نظر بگیریم و برای رسیدن به آنها بکوشیم. در این میان از سرزنش دیگران و نصایح آنان پند بگیریم و درصدد جبران برآییم. اکنون امکان جبران مهیاست، ولی وقتی کار از کار گذشت و امکان جبران وجود نداشت، ضمن آن که سرزنش خود و دیگران وجود دارد، ولی سودی نخواهد داشت. افتخارات آینده ما در گرو سعی و تلاش امروزمان خواهد بود که لیس للانسان الا ما سعی- به فرموده خدای بزرگ برای انسان جز سعی و تلاش نیست. پس استعدادها و توانایی های کمتر را با ضریب تلاش بیشتر می توان به موفقیت های بزرگ رسانید.