آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۱۹
ایران زمین
۲۰

اجرای 15 طرح دربندرهای مازندران

ساری- خبرنگار «ایران»: امسال 15 طرح در بنادر استان مازندران به اجرا در می آید که اجرای این طرح ها در 6 ماهه اول امسال عملی خواهد شد.

مهندس صیدپور مدیر کل اداره کل بنادر و کشتیرانی استان های مازندران - گلستان با اعلام این خبر گفت: مهم ترین طرح های امسال بنادر استان را با اعتباری بالغ بر 82 میلیارد ریال شامل، 15 طرح در بندر نکا، بندر فریدونکنار و بندر نوشهر اعلام کرد و افزود: بندر فریدونکنار افزون بر مبادلات کالا به انجام دو فعالیت دیگر در شمال کشور از جمله انجام سرمایه گذاری برای استقرار صنعت کشتی سازی و تعمیرات کشتی های بزرگ وترانزیت گاز مایع از بندر نکا انجام خواهد گرفت که هر دو با سرمایه گذاری بخش خصوصی خواهد بود.

مدیرکل بنادر استان نیز از انجام سرمایه گذاری به وسیله بخش خصوصی برای ساخت و بهره برداری از 8 فروند شناور برای بنادر شمال کشور خبرداد وافزود: ترانزیت مواد سوختی از بندر نوشهر در سال 85 شروع شده که امیدواریم در سال 86 گسترش یابد. وی یکی از اقدام های ارزشمند در بنادر شمال کشور را انجام عملیات سبک سازی کشتی های نفتی بیان کرد که برای نخستین بار در سال گذشته در بندر نکا انجام گرفت.

مهندس صید پور، اقدام های انجام شده در سال 85 را اتمام تملک اراضی جنوب شرقی بندر نوشهر، نصب و راه اندازی مرکز بین المللی ناوتکس (سامانه مخابراتی دریایی) در بندر فریدونکنار که تنها مرکز در شمال کشور است، مصوب کردن مرز دریایی بندر فریدونکنار در سفر هیات دولت به استان، اتمام مطالعات استحصال اراضی جدید شرقی و برج کنترل دریایی در بندر فریدونکنار با اختصاص اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال عنوان کرد.