آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۱۹
ایران زمین
۲۰

افزایش اعتبار بازسازی مناطق جنگ زده خوزستان

اهواز - خبرنگار «ایران»: فرماندار خرمشهر از تقویت و افزایش ردیف اعتباری بازسازی مناطق جنگ زده خرمشهر، آبادان و دشت آزادگان در لوایح بودجه سنوات برنامه چهارم توسعه کشور خبر داد.

محمدعلی شیرالی اظهار داشت: دولت با تصویب و موافقت در این مورد، وزارت کشور را مامور پیگیری و انجام آن کرده است.

وی افزود: دولت همچنین با ساخت یک نیروگاه برق با سرمایه گذاری بخش غیردولتی و با استفاده از تسهیلات ارزی مورد نیاز از محل حساب ذخیره ارزی در خرمشهر موافقت کرده است.

وی با اشاره به این که دولت در تسریع ساخت راه آهن خرمشهر - شلمچه برای اتصال به راه آهن بصره اصرار دارد، اظهار داشت: دولت به وزارت راه و ترابری دستور داده تا با انجام مطالعات ساخت، خط دوم راه آهن خرمشهر - اهواز را بررسی و اعتبار مورد نیاز برای این طرح ها را در لوایح بودجه سال های برنامه چهارم توسعه پیش بینی کند.

وی افزود: دولت برای بازنگری در طرح جامع خرمشهر، دستور صادر کرد و با تعیین اعتبار برای آماده سازی زمین برای واگذاری در خرمشهر و خانه سازی مردم این شهر در سال های 86 و 1378 نیز موافقت کرد.

فرماندار خرمشهر توجه دولت به پایدار کردن اعتبار آب رسانی خرمشهر با منبع مشترک آبی را در مصوبات سفر استانی یادآور شد و گفت: راه اندازی یک پلی کلینیک تخصصی نیز در خرمشهر مورد تصویب دولت قرار گرفت.