آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۱۹
حوادث
۲۲

تعقیب و گریز120 دقیقه ای پلیس با دزدان مسلح

• زنی وقتی متوجه شد نمی تواند مهریه اش را از شوهرش بگیرد، با طرح توطئه ای او را روانه زندان کرد

• حکم اعدام زن جوانی که شوهر پیرش را با کارد از پا درآورده بود، صادر شد

• 2 برادر به اتهام قتل پسر 29 ساله ای محاکمه شدند

• ترفندهای وکیل قلابی برای شکار 19دختر و زن جوان فاش شد

• دادگاه تجدیدنظر، رسیدگی به پرونده کلاهبرداری 14 میلیارد تومانی «خانه سبز» را در دستور کار قرار داد

گروه حوادث: عملیات تعقیب و گریز مسلحانه پلیس برای دستگیری سرنشینان یک خودرو، با مرگ یکی از دزدان مسلح پایان یافت.در جریان این اقدام مسلحانه 120 دقیقه ای، یکی از دزدان مجروح و 2 نفر دیگر بازداشت شدند.

بنا به این گزارش؛ ساعت یک بامداد دیروز ماموران کلانتری 126 تهرانپارس هنگام گشتزنی در خیابان 210 شرقی تهرانپارس به 4 سرنشین یک خودرو پیکان سفیدرنگ مشکوک شده، دستور توقف می دهند.سرنشینان پیکان با دیدن خودرو گشت پلیس بدون عمل به دستور ماموران، بر سرعت خود افزوده،

می کوشند از چنگ پلیس بگریزند.در همین هنگام، اکیپی از ماموران اطلاعات سپاه نیز که در جریان ماجرا قرار گرفته بودند، به کمک ماموران پلیس می آیند و به تعقیب دزدان مسلح می پردازند.دقایقی بعد، وقتی سرنشینان پیکان سفید خود را در آستانه دستگیری می بینند، ناگهان یکی از آنها که در صندلی کنار راننده نشسته بود با کلت کمری به تیراندازی های پی درپی می پردازد تا راه فرار خود و همدستانش را باز کند. به دنبال این شلیک ها، ماموران پلیس نیز لاستیک های خودرو پیکان را هدف قرار می دهند.با شدت گرفتن عملیات تعقیب و گریز مسلحانه، سرانجام خودرو دزدان مسلح پس از برخورد به مانعی متوقف می شود.ماموران در حالی که 120 دقیقه از آغاز این تعقیب و گریز می گذشت، وقتی خودرو را به محاصره درآوردند باجسد یکی از سرنشینان مواجه شدند.در همین حال دزد دیگری که گلوله ای به دستش اصابت کرده بود به بیمارستان انتقال داده شد. 2 سرنشین دیگر پیکان نیز توسط ماموران پلیس دستگیر شدند.در بازرسی از خودرو، 2 قبضه اسلحه کمری، مقداری پول نقد، باتوم و قمه نیز به دست آمد. به دستور جعفری، معاون دادسرای جنایی تهران، متهمان بازداشت شده تا انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.