آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۱۹
صفحه آخر
۲۴

همراه با نمایشگاه کتاب تهران

سرای اهل قلم در نمایشگاه

برگزاری بیش از 100 نشست تاکنون به سرای اهل قلم بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پیشنهاد شده است. به گزارش رسیده از نمایشگاه کتاب سعید اسماعیلی یکی از مسئولان این سرا گفت: تا شروع بیستمین نمایشگاه، برنامه های قطعی این سرا به اطلاع علاقه مندان و دوستداران کتاب خواهد رسید.

وی افزود: «نشست آسیب شناسی فرهنگی ایران معاصر» با حضور دکتر رحیم محمدی، دکتر بیات، دکتر مرجانی، دکتر محمدعلی کاردان، نشست «رونمایی کتاب گلستان» با حضور دکتر گیوی، نشست «مولانا، ادبیات جهانی و تعاملات فرهنگی» با حضور دکتر کزازی، موسوی گرمارودی، نشست «تاثیر داستان های قرآن بر ادبیات فارسی» با حضور الهی قمشه ای، دکتر آذرنگ، سید مهدی شجاعی، بهاءالدین خرمشاهی، نشست «کتاب»، رسانه ملی و ارتباط اسلامی با حضور دکتر شکرخواه، شفیعی سروستانی، دکتر اسماعیلی، دکتر فرقانی، نشست «سیر شعر انقلاب و دفاع مقدس و تاثیرات اسلامی - ملی» با حضور عباس براتی پور، علیرضا قزوه، اسرافیلی، عبدالجبار، نشست «تاریخ و فرهنگ» با حضور سیستانی افشار و نشست ادبیات پلیسی در ایران و تاثیرات جهانی با حضور کاوه میرعباسی، کاظم اسماعیلی، مدیا کاشیگر و امید روحانی برگزار می شود. اسماعیلی با اشاره به این که زمان برگزاری این نشست ها به طور قطعی مشخص نشده است، گفت: احتمال تغییر هر یک از سخنرانان و عناوین نشست ها وجود دارد.

فضاهای نمایشگاه تقسیم شد

بر اساس تصمیم مسئولان نمایشگاه کتاب تهران قرار است یک چهارم از فضای داخلی شبستان مصلی به برپایی بخش ارزی نمایشگاه اختصاص یابد. به گزارش مهر، با این تصمیم بخشی از ناشران داخلی باید از شبستان مصلی خارج و در فضای دیگری به جز شبستان مستقر شوند.

یکی از مسئولان نمایشگاه کتاب به مهر گفت: نمایشگاه فروش کتاب های خارجی به صورت ارزی در محل بالکن شبستان مصلی برگزار می شود و بخش نمایشگاه فروش کتاب های خارجی به صورت ریالی در محل رواق های شرقی خواهد بود. وی ادامه داد: طبقه همکف رواق های مصلای تهران برای این منظور در نظر گرفته شده است و مردم برای خرید کتاب های خارجی که به صورت ریالی عرضه می شود، باید به رواق های شرقی شبستان مراجعه کنند. این مسئول برگزاری نمایشگاه خاطرنشان کرد: انبارهای توزیع کتاب های خارجی نیز در محل رواق ها در نظر گرفته شده و همه این مکان ها از عصر امروز در اختیار ناشران و نمایندگان ناشران بین المللی قرار خواهد گرفت.