آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۱۹
صفحه آخر
۲۴

صفارهرندی: اهالی هنر به ضرباهنگ پیشرفت کشور سرعت بخشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اعضای شورای عالی خانه هنرمندان ایران خواستار سرعت یافتن ضرباهنگ خدمت برای عزت و سربلندی کشور با کمک اهالی هنر شد.

روابط عمومی وزارت ارشاد اعلام کرد، محمدحسین صفار هرندی در این دیدار با اشاره به حرکت کشور در مسیر پیشرفت و تعالی گفت: هنرمندان این توانایی را دارند که با مشتعل تر ساختن شعله های آتش عشقی که در جان مردم برای سربلندی ایران وجود دارد، آهنگ عزیمت را تندتر سازند. صفارهرندی پیوند میان اهالی هنر و مدیران فرهنگی و هنری را از عوامل مؤثر بر فعالیت های هنری دانست و اظهار داشت: هنرمندان در عین تلاش برای برقراری ارتباط با مردم نباید ارتباط و تعامل با دولتمردان و کسانی را که لباس خدمتگزاری بر تن کرده اند نادیده بگیرند.گاه به دلیل این که رابطه توجیهی میان هنرمندان و مدیریت خوب برقرار نشده، هنر و هنرمند ضرر کرده اند.

وزیر ارشاد به تلاش دشمنان برای هدف قرار دادن ریشه های فرهنگی ایران اشاره کرد و گفت: ساخت فیلم 300 در واقع نوعی عقده گشایی بسیار سنجیده و حساب شده از سوی دشمنان است که برای مقابله با این حرکت باید تدارک دیده شود. صفارهرندی افزود: «در حالی که مردم ایران در عرصه های مختلف گوشمالی به مدعیان جهانی داده، آنان به خیال خود از این طریق می خواهند انتقام بگیرند.این فیلم شاید بتواند یک گیشه برای خودش فراهم کند، اما فرهیختگان و اهالی هنر و بزرگان سینمای هالیوود نیز از چنین کاری تبری می جویند و نسبت خودشان را با آن قطع می دانند.»