آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۶
شهرستان ها
۱۱

فرماندار: هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ نان در سنندج گرفته نشده است

درحال حاضر هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ نان در شهرستان سنندج گرفته نشده است.

فرماندار سنندج که در جمع خبازهای این شهر سخن می گفت با اشاره به مشکلات کارفرمایان در پرداخت دستمزد کارگران، این مشکل را سراسری عنوان کرد و خواستار تعامل بیشتر بین کارگر و کارفرما به عنوان تنها راه حل این مشکل شد.

«محمدتقی حیدری» با اشاره به تاثیرگذاری افزایش نرخ نان بر زندگی مردم گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون با آن مواجه هستیم، صدور مجوزهای بی رویه و بدون کارشناسی در گذشته است و اگرتعداد نانوایی ها کمتر از تعداد فعلی بود با دوشیفته کردن ساعات کار، درآمد بیشتری نصیب کارفرمایان می شد و آنان برای افزایش دستمزدها مشکلی نداشتند.

فرماندار سنندج یکی از مشکلات موجود در خبازی ها را عدم نظارت کارفرمایان ذکر و تصریح کرد: اگر کارفرما خود به عنوان یکی از کارگران ضمن فعالیت در نانوایی بر عملکرد سایر کارگران هم نظارت داشت، اکنون خبازی ها وضعیت مناسب تری داشتند.

حیدری شغل نانوایی را از سخت ترین و حساس ترین مشاغل دانست و افزود: به همین دلیل فرمانداری با جدیت تمام بر عملکرد خبازی ها نظارت می کند زیرا این واحدها مستقیما با سلامتی مردم ارتباط دارند.

وی گفت: هم اکنون ما از شرکت غله سهمیه آرد مازاد برای پخت نانوایی هایی ادارات دریافت می کنیم اما با قطع این سهمیه مجبور هستیم نانوایی های ادارات را تعطیل کنیم.