آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
اخبار داخلی
۲

آغاز به کار مرکز منطقه ای کاهش خطرپذیری لرزه ای آسیا در ایران

سرویس سیاسی: آیین گشایش مرکز منطقه ای کاهش خطرپذیری لرزه ای آسیا در ایران در محل ساختمان کاهش بلایای سازمان ملل برگزار شد.

در این آیین، <سیدمهدی هاشمی>، معاون امور عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هفته گذشته همایشی در وزارت کشور برگزار شد که در این همایش، تفاهمنامه ای در زمینه افتتاح و راه اندازی مرکز منطقه ای کاهش خطرپذیری بلایا با گرایش زلزله امضا شد. به گفته او این مرکز، نخستین مرکزی در دنیا است که در زمینه کاهش بلایای ناشی از زلزله راه اندازی می شود.

معاون امور عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه ارتقای ظرفیت منطقه ای برای ارزیابی آسیب های زلزله ای از اهداف راه اندازی این مرکز است، گفت: تمرکز اطلاعات و مطالعات مربوط به زلزله برای کاهش تلفات جانی و صدمات اقتصادی ناشی از آن در این مرکز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

عوارض شهری امسال هیچ افزایشی ندارد

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین تاکید کرد: امسال هیچ افزایشی در عوارض شهری نخواهیم داشت و حتی ممکن است در برخی از بخشها شاهد کاهش نیز باشیم. مهندس مهدی هاشمی در گفتگو با ایسنا با بیان این که تبصره 13 در سال 86 تغییر چندانی نخواهد داشت، افزود: تغییرات تبصره 13 در سال جاری بسیار جزئی است.