آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
اخبار داخلی
۲

اخبار کوتاه

شورای نگهبان طرح استانی شدن انتخابات مجلس را رد کرد

خبرگزاری فارس: شورای نگهبان طرح استانی شدن حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی در برخی استان های کشور را مغایر موازین شرع قانون اساسی تشخیص داد.این طرح که با اصلاحاتی در جلسه 2/2/1386 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است با بندهای 8 و 15 اصل سوم و نیز با اصل 75 قانون اساسی و نیز با موازین شرع مغایرت دارد.شورای نگهبان همچنین تبصره 6ماده واحده این طرح را مغایر بند 9 اصل 3 و نیز اصول 6 و 62 قانون اساسی دانسته است.

بودجه دولت آمریکا برای دخالت در ایران

وزیر امور خارجه آمریکا دیروز در جلسه استماع کمیته ارزیابی سنا درباره بودجه سال 2008 امور خارجی آمریکا برای دخالت در ایران 109 میلیون دلار بودجه درخواست کرد.

سامانه مدرن کنترل رزمایش پدافند هوایی

خبرگزاری فارس: تلاش چندساله متخصصان ارتش منجر به ساخت سامانه جدید و پیشرفته کنترل رزمایش و عملیات پدافند هوایی شد.

این سامانه با عنوان <شبیه ساز آموزش و ارزیابی وضعیت و سطح مهارت عملیاتی افسران شبکه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی>، تلفیقی از سخت افزار و نرم افزار بوده و با قابلیت های متفاوت و منحصر به فرد خود قادر است یک مانور سراسری را با توجه به شاخصه های ارزیابی، انسجام، وحدت فرماندهی، هماهنگی و آمادگی همه سامانه های پدافندی از جمله شنود، دیده بان زمین پایه، هواپایه و نیز همه اجزای متصل به شبکه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی از مرحله کشف هدف تا انهدام مورد ارزیابی قرار دهد.

سفر یک هیات امنیتی بلندپایه کویتی به تهران

یک هیات امنیتی بلندپایه کویتی به ریاست سرلشکر احمد الرجیب، دستیار معاون وزیر کشور کویت برای شرکت در پنجمین اجلاس کمیته امنیتی مشترک کویت و ایران امروز وارد تهران می شود.

هیات کویتی در این سفر با مقام های امنیتی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحکیم همکاریهای امنیتی مشترک علاوه بر مسائل امنیتی مورد علاقه بحث و تبادل نظر می کند.

بررسی مسائل امنیتی ناشی از سهمیه بندی بنزین

تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی مسائل احتمالی امنیتی مرتبط با سهمیه بندی بنزین در نشست حدادعادل رئیس مجلس و سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی خبر داد.

وی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران پارلمانی ایرنا گفت: در این نشست که هفته گذشته برگزار شد تمهیدات لازم برای پیشگیری از تبعات امنیتی سهمیه بندی بنزین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بروجردی تاکید کرد: قرار است اینگونه جلسات تداوم یابد.