آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
اخبار داخلی
۲

معاون امنیتی وزیر کشور: اتباع خارجی مادامی که ملتزم به مقررات باشند، حق حضور در ایران را دارند

سمنان - خبرگزاری جمهوری اسلامی: معاون امنیتی وزیر کشور از خروج 85 هزار نفر از اتباع غیرمجاز کشور افغانستان از جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

محمدباقر ذوالقدر، گفت: طرح ساماندهی اتباع خارجی به سراغ افرادی که به صورت قانونی وارد کشور شده اند نرفته و این افراد مادامی که ملتزم به مقررات باشند، حق حضور در ایران را دارند. وی افزود: ایران آمادگی دارد زمینه اشتغال جمعیت قابل توجهی از افراد طرد شده را در صورت ورود قانونی آنها فراهم کند.وی اضافه کرد: اتباع افغانستانی غیرمجاز می توانند با اخذ مجوز قانونی وارد کشور شوند و اشتغال یابند. معاون امنیتی وزیر کشور طرح ارتقای امنیت اجتماعی را طرحی گسترده و به هم پیوسته دانست که صرفا با مظاهر آشکار ناامنی برخورد نمی کند بلکه با لایه های پنهان، شبکه ها و باندهایی که به فساد دامن می زنند و بی بند و باری را توسعه می دهند نیز برخورد می کند. ذوالقدر با اشاره به این که این طرح با استقبال خوب مردم مواجه شده، گفت: این طرح تا رسیدن به نتیجه نهایی با قدرت ادامه می یابد.

وی گفت: این طرح تا هر جا که ناامنی و نابسامانی در کشور وجود داشته باشد ادامه دارد و وقفه ای در اجرای آن به وجود نخواهد آمد.وی افزود: کسی از اصل این طرح نارضایتی ندارد و مردم نگران متوقف شدن این طرح هستند.