آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
اخبار داخلی
۴

نخستین همایش بین المللی سیمای پیامبر(ص) و برنامه های درسی با حضور پنجاه کشور اسلامی برگزار می شود

سرویس علمی - آموزشی: نخستین همایش بین المللی سیمای پیامبر اعظم(ص) و برنامه های درسی از سوی وزارت آموزش و پرورش با همکاری و مشارکت 12 سازمان و نهاد علمی و فرهنگی داخلی و خارجی و با حضور نمایندگان 50 کشور اسلامی، 29 و 30 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.

مهندس مهدی نوید، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و رئیس همایش یاد شده با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، اظهار امیدواری کرد که همایش مذکور زمینه تعامل افکار و مشارکت فعال اندیشمندان داخلی و خارجی را در باره ضرورت و چگونگی بهره مندی از سیره نبوی در ارتقای آموزش و پرورش فراهم کند.

وی رویکرد این همایش را نقد و بررسی و ارائه راهکارهایی برای بهسازی برنامه های درسی مدون و رسمی در کشورهای اسلامی و مدارس مسلمان عنوان کرد.

وی افزود: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی (آیسسکو)، مرکز جهانی علوم اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در برپایی این همایش بین المللی مشارکت دارند.

مهندس نوید با اشاره به اینکه این همایش در صدد است سیره، روش و سنت نبوی در تربیت فرزندان مسلمان و دانش آموزان و الگوگیری از شخصیت پیامبر اسلام(ص) را در برنامه های درسی بگنجاند، خاطرنشان کرد: تبیین ابعاد و جایگاه شخصیت پیامبر اعظم(ص) در برنامه های درسی، ایجاد فضای مناسب برای اندیشیدن درباره لزوم بازنگری در برنامه های درسی با محوریت شخصیت و سیره پیامبر(ص)، آشنایی و تبادل تجارب کشورها و سازمان های اسلامی و مسلمان در به کارگیری سیره پیامبر(ص) در برنامه های درسی و دستیابی به یک چارچوب مناسب برای تدوین برنامه درسی سازگار با سیره پیامبر(ص) از جمله اهداف همایش تعیین شده است.