آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۴
بین الملل
۵

ترور سران حماس در دستور کابینه اولمرت

گروه بین الملل - کابینه جنگی ایهود اولمرت، پس از انجام عملیات تخریب و سرکوب در غزه در صدد است دومین بخش این عملیات را در قالب ترور سران فلسطین دنبال کند.

به گزارش رادیو سیاسی اسرائیل، رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورت ادامه شلیک موشک از نوار غزه به سرزمین های اشغالی رهبران حماس از جمله اسماعیل هنیه، نخست وزیر فلسطین را هدف قرار خواهد داد.

رادیو اسرائیل در گزارش دیگری به نقل از یک مقام صهیونیستی خبر داد: این رژیم قصد دارد در نخستین فرصت ممکن خالد مشعل، رهبر سیاسی حماس را ترور کند. وی ادعا کرد: «او فراتر از یک هدف مشروع است و من متقاعد شده ام که در نخستین فرصت از دست او خلاص می شویم، اگرچه هدف دشواری است.»

براساس این گزارش، مشعل سال 1997 از یک اقدام تروریستی «موساد» در «امان» جان سالم به در برد و در حال حاضر در سوریه اقامت دارد.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد: کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ارتش این رژیم برای تشدید حملات به غزه چراغ سبز نشان داده است.

کابینه امنیتی رژیم اشغالگر قدس با صدور بیانیه ای هدف از اتخاذ این تصمیم را توقف پرتاب راکت به وسیله جنبش حماس به جنوب سرزمین های اشغالی عنوان کرده است.